اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت همدان:

نصب تاکسیمتر مانع از ایجاد هرج و مرج قیمتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: نصب تاکسیمتر مانع از ایجاد هرج و مرج قیمتی در آژانس‌ها می‌شود.

نصب تاکسیمتر مانع از ایجاد هرج و مرج قیمتی می‌شود

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به اظهارات رئیس اتحادیه مؤسسات حمل و نقل مسافر اظهار کرد: ایشان در بخشی از صحبت‌هایی خود مدعی تنها پنج ساعت خدمات‌دهی از سوی تاکسیداران شده‌اند که ما ضمن رد این ادعا، اعلام می‌کنیم تاکسی‌ها از ساعت شش صبح تا 20 شب سرویس می‌دهند و بیان این مطلب یک توهین به قشر زحمتکش سازمان تاکسیرانی همدان است.

وی با اشاره به سخن دیگری از رئیس اتحادیه مؤسسات حمل و نقل مسافر مبنی بر اینکه آژانس‌ها 24 ساعته در حال فعالیت هستند، ضمن تأیید این مطلب افزود: توجه به این نکته نیز لازم است که آژانس‌های مسافربری در طول روز به صورت مستمر خدمات‌رسانی نمی‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ارتباط با اظهارات این مسئول که خواستار افزایش سهمیه سوخت شده بود، گفت: این سهمیه از سوی ستاد سوخت کشور تعیین می‌شود و در اختیارات استان نیست.

وی در خصوص اظهارات ایشان مبنی بر اینکه امسال هیچ اقدامی برای ابطال کارت‌های سوخت آژانس‌ها صورت نگرفته نیز ابراز داشت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدیدی قرار شد برای ابطال کارت‌های سوخت، شرکت‌هایی این وظیفه را در سطح استان انجام دهد که متأسفانه هنوز فعال نشده است.

 

*نرخ مصوب آژانس‌ها مربوط به 89 است نه 87

شجاعی در ارتباط با مشکل دیگر اتحادیه مؤسسات حمل و نقل مسافر مبنی بر اینکه "نرخ مصوب آژانس‌های همدان مربوط به سال 87 است"، تأکید کرد: آخرین نرخی که به آژانس‌ها داده شد مربوط به سال گذشته و بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده که بر اساس تکلیف حمل و نقل وزارت کشور انجام پذیرفت.

به گفته وی مدت زمان اجرای این نرخ‌گذاری تا پایان دی ماه امسال بود چون نرخ مصوب در حوزه صنفی به مدت یک سال اعتبار دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز کرد: نرخی که برای تاکسی‌سرویس‌ها در نظر گرفته شد با افزایش 20 درصدی مواجه بود که بنا به دلایلی در نهایت نرخ 14.5 درصد به آنها ابلاغ شد.

 

*نصب تاکسیمتر حافظ منافع مصرف‌کننده

وی گفت: در همین راستا قرار شد تا تاکسی‌سرویس‌ها به تاکسیمتر مجهز شوند تا نه تنها شاهد تأمین منافع مصرف‌کنندگان باشیم که از این طریق مدیر آژانس نیز بتواند مجموعه خود را مدیریت و حقوق قانونی خود را اخذ کند.

شجاعی در ادامه سخنانش با بیان اینکه متأسفانه هیچ گونه همکاری در این راستا صورت نگرفت، ابراز کرد: این بی‌توجهی در حالی صورت گرفت که به این اتحادیه قول داده بودیم در صورتی که در کوتاه‌مدت نسبت به نصب تاکسیمتر اقدام کنند علاوه بر اصلاح کامل نرخ، هزینه‌های سرمایه‌گذاری نیز در قالب حق کمیسیون به آژانس برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات حمل و نقل مسافر نصب تاکسیمتر را فاقد توجیه می‌دانند، تاکسیمتر را یک منطق کامل و پذیرفته شده خواند و در خصوص ادعای رئیس اتحادیه مبنی بر اینکه "همدان شهر بسیار کوچکی است و نصب تاکسیمتر مقرون به صرفه نیست" تصریح کرد: در کوتاهی فاصله مناطق مختلف همدان بحثی نیست ولی به همان نسبت نیز سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی، مصرف سوخت و میزان استهلاک خودرو نیز کمتر می‌شود و از آن جا که قیمت‌ها نیز بر اساس هزینه‌ها مشخص می‌شوند باید به سمت نصب تاکسیمتر سوق یابیم.

 

*پیشنهاد نصب تاکسیمتر از سوی اتحادیه داده شد، ولی به آن عمل نکرد

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: به طور قطع برای ممانعت از ایجاد هرج و مرج قیمتی باید در چارچوب قاعده منطقی عمل کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد نصب تاکسیمتر از سوی اتحادیه مؤسسات حمل و نقل مسافر مطرح شده بود، افزود: جالب آنکه با وجود طرح آن، هیچ اقدامی در راستای تحقق این مهم انجام نگرفته است چرا که از این طریق به صورت مستقیم و دقیق کنترل می‌شوند و آنها این امر را برنمی‌تابند.

شجاعی ابراز کرد: از آن جا که اتحادیه حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نشده است و به همین دلیل نپذیرفتیم که تعرفه را بالا ببریم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پس از گذر از سال شاهد ایجاد افزایش قیمتی در جامعه هستیم، افزود: در همین راستا توافقی در افزایش نرخ 10 درصدی برای آنها صورت گرفت که به کمیسیون نظارت پیشنهاد شد ولی به دلیل عدم توافق خود آقایان و عدم حضور در جلسه مربوطه، از دستور خارج شد.

 

==================

گفت‌وگو از مریم شهابی باهر

==================

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول