اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مجمع امور صنفی همدان تأکید کرد:

لزوم اخذ پروانه کسب برای آژانس‌های مسافرتی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: با توجه اینکه به فعالیت آژانس‌های مسافرتی صنفی است، باید پروانه کسب بگیرند.

لزوم اخذ پروانه کسب برای آژانس‌های مسافرتی
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری اجلاس ماهانه اصناف همدان در کیش، اظهار داشت: این اجلاس با حضور تقریباً دوسوم رؤسای مجمع امور صنفی همدان و نیز رئیس مجمع منطقه کیش برگزار شد که وی چگونگی کسب و کار، وصول مالیات، قیمت‌گذاری و چگونگی اخذ مجوز از جامعه بازاریان را بیان کرد.
وی تصریح کرد: از مصوبات اجلاس ماهانه اصناف همدان در کیش، این بود که از این به بعد ما ادارات دولتی را ملزم کنیم که اگر خرید، کار خدماتی و یا ساخت و ساز و دکوربندی دارند باید از اتحادیه‌های همدان و از اعضای دارای پروانه کسب همدان استفاده کنند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه از دیگر مصوبات اجلاس ماهانه اصناف همدان در کیش، در خصوص  اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده، گفت: شوراهای اصناف باید امر احیا و نیز آموزش اعضای خود را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به صورت تمام و کمال به انجام برسانند.
وی بیان کرد: از دیگر مصوبات اجلاس ماهانه اصناف همدان در کیش در ارتباط با تورهای مسافرتی است چرا که فعالیت این تورها صنفی است و باید پروانه کسب بگیرند.
شمس با تأکید بر لزوم احیای جایگاه اصناف در جامعه، تصریح کرد: جایگاه اصناف خیلی بالاتر از وضعیتی است که در حال حاضر شاهد آن هستیم و با این وصف باید احیا شود.
وی با بیان اینکه در اصناف، ما مجری قانون نظام صنفی هستیم، افزود: در تعریفی که در قانون نظام صنفی بیان شده کسانی که مستقیم مبادرت به عرضه فعالیت یا ارائه خدمات به مصرف‌کننده هستند کارشان صنفی است که بر این اساس فعالیت تورهای مسافرتی نیز صنفی محسوب می‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه مصوبات اجلاس ماهانه اصناف بعد از تأیید کمیسیون نظارت اجرایی می شود، تصریح کرد: وقتی یک طرح به کمیسیون می‌رود تنها در صورت تأیید، اجرایی خواهد شد و این مصوبات بیان شده در حال حاضر در حد همان مصوبه هستند و نیاز به تأیید کمیسیون نظارت دارند که البته صد در صد تأیید می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه هدف از مسافرت رؤسای اصناف همدان به کیش، آموزش و پژوهش بوده، عنوان کرد: ما درصدد هستیم از کیش الگوبرداری کنیم که یکی از الگوهای مورد نظر ما در این زمینه مجهز بودن همه مغازه‌های کیش به صندوق مکانیزه فروش است در حالی که این منطقه آزاد است و اجباری در این کار نیست.
شمس با اشاره به اجباری بودن تجهیز مغازه‌های همدان به صندوق مکانیزه فروش، بیان کرد: تاکنون رقم قابل ملاحظه‌ای در باب تجهیز مغازه‌های همدان به این مهم صورت نپذیرفته است.
وی با اشاره به برچسب قیمت‌دار بودن همه مغاز‌ه‌ها در کیش، به وضعیت همدان اشاره کرد و گفت: با وجود الزام بازار همدان در این خصوص این مهم آن طور که باید رعایت نمی‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی همدان در پایان با بیان اینکه همه پاساژها در کیش مجهز به نمازخانه زنانه و مردانه هستند، خاطرنشان کرد: در همدان اکثر پاساژها حتی سرویس بهداشتی هم ندارند و ما درصدد هستیم این الگوهای ارزشی را در استان پیاده کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول