اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران:

ایجاد پردیس سینمایی در مازندران ضروری است/ وجود 2600 گویش در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ایجاد پردیس سینمایی و تئاتر را در مازندران ضروری عنوان کرد.

ایجاد پردیس سینمایی در مازندران ضروری است/ وجود 2600 گویش در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی شب گذشته در حاشیه جلسه شورای اداری که در کتابخانه احمدنژاد شهرستان رامسر برگزار شد در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال جاری اظهار داشت: مجموع اعتبارات فرهنگی و هنری درنظر گرفته شده برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال جاری حدود 40 میلیارد ریال بود که از این مقدار مبلغ 10 میلیارد و 130 میلیون ریال به امور عمرانی اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین نیاز شهرستان‌های رامسر، چالوس، عباس‌آباد، میاندرود و فریدونکنار و شیرگاه، وجود مجتمع فرهنگی و هنری است و همچنین مجتمع‌های شهرستان‌هایی نظیر بهشهر، گلوگاه و نور و بابلسر نیز نیازمند تخصیص اعتبار بوده تا تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیازهای استان مازندران در بخش فرهنگی، داشتن یک دایره‌المعارف و یا دانشنامه مازندران بوده که یکی از دغدغه‌های جدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

ابراهیمی تصریح کرد: استان مازندران به‌دلیل داشتن پیشینه بیش از نیم قرن در تشکیل نخستین حکومت شیعی در ایران، نیاز جدی به ایجاد یک حوزه علوی دارد تا این ریشه غنی مذهبی به‌صورتی ماندگار حفظ شود.

وی در ادامه ایجاد پردیس سینمایی و تئاتر را از جمله دیگر نیازهای فرهنگی و هنری استان مازندران دانست و افزود: مازندران با داشتن 2 هزار و 600 گویش و لهجه نیازمند کتابخانه مرکزی بوده و همچنین ایجاد نمایشگاه بزرگ عرضه محصولات فرهنگی و کتاب و مرکز رصد تهاجم فرهنگی و روش‌های مقابله با آن در سطح استان به‌شدت احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تقدیر از خبرنگاران غرب مازندران به دلیل حس مسئولیت‌پذیری و انجام رسالت خبر از ساسان شیخی نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران قدردانی کرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در این نشست، پای درد دل اصحاب رسانه غرب مازندران نشسته و به سئوالات آنان پاسخ گفت.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول