اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

طرح‌های کشاورزی به اطلاع عموم رسانده شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: طرح‌های کشاورزی باید شفاف و به گونه‌ای مناسب به اطلاع عموم رسانده شود.

طرح‌های کشاورزی به اطلاع عموم رسانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین صادق عابدین در نخستین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان فارس با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده در راه‌اندازی این کارگروه اظهار داشت: واگذاری زمین‌های مستعد، اعطای تسهیلات و تخصیص منابع آبی، از مهم‌ترین محورهای کاری این کارگروه به شمار می‌رود و این حرکت در بهره‌گیری از ظرفیت‌های اشتغال این استان نقش بسیار موثری دارد.

استاندار فارس راه‌اندازی کارگروه‌های شهرستانی توسعه کشاورزی را از جمله ضرورت‌های کاری برای گسترش فعالیت این کارگروه دانست و بیان کرد: استفاده از الگوهای جدید کشت و بررسی ظرفیت‌های موجود کشاورزی، از دیگر مباحث اصلی کارگروه توسعه کشاورزی است و در این راستا با توجه به مدیریت دولتی حاکم بر این واگذاری، اجازه استفاده از الگوهای غیر اصولی و پرهزینه داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با شناسایی افراد مستعد و محصلان مرتبط با این رشته، روند واگذاری زمین‌های کشاورزی با سرعت و کیفیت مناسب‌تری انجام شود و این حرکت ارزنده در افزایش توان اجرایی بخش کشاورزی نیز مؤثر است.

صادق عابدین افزود: به کارگیری افرادی که صاحب ایده‌های نوین و طرح‌های ویژه هستند، سبب می‌شود تا ضمن اضافه شدن بر میزان داشته‌های قبلی، تجربیات و یافته‌های جدیدی ارائه شود و کار توسعه و پیشرفت نیز سریع‌تر انجام پذیرد.

استاندار فارس با تاکید بر ظرفیت آبی این استان، شناسایی آب‌های زیر زمینی، محل و میزان آب هر منطقه تاکید کرد و گفت: شناسایی دقیق و علمی این امکان را فراهم می‌سازد تا برآورد اعتباری نیز در راستای زیرساخت‌های آن مناطق به طور دقیق صورت گیرد.

وی خطاب به مسئولان بانک کشاورزی نیز گفت: باید به گونه‌ای هماهنگی صورت پذیرد تا هر طرحی که در کارگروه ارائه و مصوب شد، در مدت دو هفته نهایی شود.

صادق عابدین شفاف بودن و در نظر گرفتن تمام جوانب این خدمت‌ها را از ویژگی‌های مهم هر طرح ارائه شده در کارگروه عنوان و خاطرنشان کرد: تمام طرح‌ها باید شفاف و روشن و با در نظر گرفتن زوایا، برای ارائه معرفی و به گونه‌ای مناسب به اطلاع عموم رسانده شود.

وی در ادامه ضمن اعلام موافقت با پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس مبنی بر مکان‌یابی برای ایجاد مجتمع‌های تولیدی در دهستان‌ها بیان کرد: آبادانی دهستان‌ها باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد و شروع طرح از زمین‌های حاشیه دهستان‌ها باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: این امر بی‌شک ایجاد اشتغال در دهستان‌ها و حداکثر استفاده از زمین‌های شهرستان‌ها را در پی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با تاکید بر ظرفیت‌های ویژه طرح توسعه بخش کشاورزی که در راستای بهره‌برداری بهینه از منابع و ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: با به‌کارگیری تمام توان مجموعه دستگاه‌های اجرایی این استان باید زمینه ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی که از خواسته‌های دیرین تولید کنندگان است، فراهم شود.

مهرزاد خرد افزود: ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ظرفیت موجود با احداث صنایع فرآوری از خروج محصولات خام بخش کشاورزی از این استان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این مهم ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات این استان، درآمد و درصد اشتغال نیز در این بخش افزایش می‌یابد.

در این جلسه وظایف و تعهدات هر یک از دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد مشخص و برای اجرا و پی‌گیری ابلاغ شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول