اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

برگزاری آزمون استخدامی پرستاری در ماه جاری/ نیروی پرستاری بیکار در کردستان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جذب و بکارگیری 60 نفر نیروی پرستاری و فوریت‌های پزشکی در قالب آزمون استخدامی به صورت قراردادی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری آزمون استخدامی پرستاری در ماه جاری/ نیروی پرستاری بیکار در کردستان وجود ندارد

سیف‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از این تعداد نیروها 49 نفر پرستار و 11 نفر در رشته‌های فوریت‌های پزشکی مشغول به کار می‌شوند.

وی هدف از برگزاری این آزمون را تکمیل کادر پرستاری بیمارستان‌ها به منظور اجرای مطلوب و دقیق قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران و همچنین تکمیل کادر فوریت‌های پزشکی، اورژانس بین جاده‌ای اعلام کرد و گفت: این آزمون استخدامی 19 اسفندماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان پس از طی کردن مراحل اداری و گزینشی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی تابعه دانشگاه مشغول ارائه خدمات خواهند شد.

* نیروی پرستار بیکاری در کردستان وجود ندارد

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون با احتساب این آزمون 365 نیروی پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در این دانشگاه جذب و بکارگیری شدند، افزود: با به کارگیری این تعداد نیروی پرستار، هیچ نیروی پرستار بیکاری در استان کردستان وجود ندارد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه پرستاران در عرصه تامین سلامت در جامعه اظهار داشت: حفظ اسرار بیماران توسط پرستار اعتماد و صداقت را در بیمار ایجاد می‌کند که رعایت این مهم از وظایف اصلی پرستاران به شمار می‌آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه پرستاران موثرترین نقش در خدمات‌رسانی بخش سلامت در سطح جامعه را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس پرستاران باید سعی کنند پایبند مسئولیت‌هایی که در تعهدنامه حرفه‌ای خود امضا کرده‌اند، باشند.

مرادی در پایان ارتقا آموزه‌های علمی، گریز از منافع شخصی، تعهد به افزایش کیفیت مراقبت از بیمار، دادن آموزش‌های ساده در افکار و اعمال بیمار و ایجاد اعتماد در بیمار را از جمله تعهدات پرستاران برای انجام وظایف پرستاری دانست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول