اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی بابل:

923 سکه تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل گفت: بیش از 923 سکه تاریخی از قاچاقچیان اشیای عتیقه در بابل کشف و ضبط شد.

923 سکه تاریخی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد

محمد دهستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: با تلاش نیروی انتظامی، دایره مبارزه با مواد مخدر، پیگیری دادستان، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و میراث فرهنگی بابل یک باند بزرگ  قاچاق خرید و فروش اشیا عتیقه که اهل استان گلستان بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از سه نفر از دستگیرشدگان باند قاچاق اشیا عتیقه بیش از 923 سکه مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی و اسلامی و چهار عدد النگو با تزئینات خاص از جنس طلا که دو سر آن شبیه مار بوده و چهار تکه طلا با تزئینات به صورت دانه‌های مدور ریز که توسط میله به هم متصل شده و نشان دهنده بقایای یک گردنبند مربوط به ادوار اسلامی است کشف و ضبط شد.

دهستانی بیان داشت: همچنین تعداد چهار گوشواره که برخی ساده و برخی دارای تزئینات نیم تنه شبیه شاخ گوزن بوده و تعداد دو ظرف سفالی که دارای تزئینات و لعاب داده شده دارای خط عربی مربوط به یکی از ادوار اسلامی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: اشیا و سکه‌های کشف شده به دلیل تنوع سکه‌ها از دوره‌های مختلف تاریخی به سازمان میراث فرهنگی مازندران تحویل داده شد.

رئیس میراث فرهنگی بابل خاطرنشان کرد: باند بزرگ قاچاق اشیا عتیقه از دو ماه قبل توسط دادستانی و دایره مبارزه با مواد مخدر و میراث فرهنگی بابل تحت نظر قرار گرفته که شب گذشته در حین جابجایی اشیا عتیقه در بابل شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول