اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-268

طاهری: 10 هزار نفر در خراسان‌جنوبی عوامل اجرایی انتخابات هستند

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیش از 10 هزار نفر در استان عوامل اجرایی انتخابات هستند که بالغ بر 10 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

طاهری: 10 هزار نفر در خراسان‌جنوبی عوامل اجرایی انتخابات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، غلامرضا طاهری در دیدار با امام جمعه بیرجند اظهار داشت:‌ در خراسان‌‌جنوبی با احتساب شهر طبس تعداد 474 هزار و 73 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که بدون احتساب طبس تعداد 424 هزار و 263 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه مراحل انتخابات از 9 ماه قبل آغاز شد است، افزود:  این مراحل به چهار مرحله تقسیم شده است که شامل مرحله قبل از ثبت‌نام، مرحله ثبت‌نام و بررسی سوابق و صلاحیت‌ها، مرحله قبل از تبلیغات و مرحله اخذ رأی هستند.

جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی به مرحله قبل از ثبت‌نام اشاره کرد و افزود: در این مرحله آموزش‌های لازم برای بیان قوانین و ضوابط مربوط به استعفای مقاماتی که بر اساس ماده 29 باید از مقام خود استعفاء دهند یا مقامات همطراز ارائه شد.

طاهری مرحله ثبت‌نام و بررسی سوابق و صلاحیت‌ها را مرحله دوم انتخابات دانست و تصریح کرد: همزمان در این مرحله هیئت‌های اجرایی تشکیل و به طور مفصل آموزش‌های لازم به هیئت‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران داده شد و استعلامات توسط کمیته حفاظت و استعلامات انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله قبل از تبلیغات، ضوابط مربوط به تبلیغات در غالب منشور قانونی انتخابات برای نامزدها قوانین و ضوابط به فرمانداران، نامزدها و هیئت‌های اجرایی ابلاغ و آموزش‌های لازم نیز به آنان ارائه شد.

جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی به مرحله اخذ رأی اشاره کرد و افزود: در این مرحله کلیه آموزش‌های مرتبط در این رابطه به نمایندگان فرمانداران در شهرستان‌های استان داده شد.

طاهری تصریح کرد: به دنبال تشکیل کمیته‌های مختلف انتخابات کاربران رایانه، آموزش‌های لازم را فراگرفتند و مانورهایی در این رابطه برگزار شد که در این مانورها که از سوی ستاد انتخابات کشور برگزار شده بود خراسان‌جنوبی دو بار حائز مقام‌های برتر شد.

وی فعالیت‌های انجام شده در کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: کمیته تدارکات و پشتیبانی بیش از 10 هزار دستگاه خودرو و 600 دستگاه رایانه و پرینتر و اقلام دیگر را تحویل گرفته و توزیع کرده است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیش از 10 هزار نفر در استان عوامل اجرایی انتخابات هستند که بالغ بر 10 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که این امر از طریق رسانه‌های جمعی به طور مرتب اطلاع‌رسانی شده است.

طاهری با بیان اینکه امسال ابتکارات تازه‌ای در بحث برگزاری انتخابات از سوی ستاد انتخابات استان به کار گرفته شد، خاطرنشان کرد: از هم‌اکنون تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در استان فراهم شده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول