اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه درمان دیلم تاکید کرد

آمادگی مراکز و پایگاه‎های اورژانس برای ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: مراکز درمانی، پایگاه‎های اورژانس و بیمارستان برای ارائه خدمات در ایام نوروز آمادگی لازم داشته باشند.

آمادگی مراکز و پایگاه‎های اورژانس برای ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسین ناصری صبح امروز در نشست با سرپرستان مراکز و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم اظهار داشت: سرپرستان مراکز، پایگاه‎های اورژانس و بیمارستان از هم‌اکنون خود را برای خدمت‎رسانی به مسافران در ایام نوروز مجهز و آماده کنند.

وی خواستار تهیه و اجرای طرحی برای بهبود سطح کیفی پایش‎ها از خانه‎های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به اجرای طرح استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در شهرستان افزود: اجرای طرح استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در شهرستان دیلم موفقیت‎آمیز بوده و موجب رضایتمندی مردم شده است.

ناصری تصریح کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظرف یکبار مصرف پلاستیکی از خردادماه سال جاری در بین اماکنی که مواد غذایی داغ تهیه و توزیع می‎کنند مثل رستوران‎ها، غذای بیرون‎بر،آش فروشی‎ها و کبابی‎ها اجرا شد.

وی بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مجمع امور صنفی، صنعت و معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و فروشندگان ظروف یکبارمصرف و پیگیری‎های بازرسین بهداشت محیط این طرح اجرایی شد.

ناصری مقاومت متصدیان اماکن فروش ظروف یکبارمصرف و صنوف استفاده‌کننده در ابتدای اجرای طرح را از جمله مشکلات عمده اجرایی برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با استمرار و پیگیری‎های فراوان و بازدیدهای محسوس و نامحسوس سرپرستان مراکز و بازرسین بهداشت محیط توانستیم متصدیان و فروشندگان را متقاعد به استفاده از این ظروف کنیم.

وی نقش آموزش و اطلاع‎رسانی در موفقیت اجرای این طرح را مهم دانست و اظهار داشت: برگزاری کلاس‎های آموزشی در شهر و روستا برای خانوارها، دانش‎آموزان، رابطین بهداشتی و صنوف، تهیه و نصب بنرهای اطلاع‎رسانی در شهر دیلم و امام حسن و تهیه و توزیع تراکت در بین عموم مردم از جمله فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‎رسانی بوده است.

ناصری یادآور شد: هم‌اکنون هفت واحد غذای بیرون‌بر، هشت رستوران، پنج کبابی، چهار آش فروشی در شهر دیلم و امام حسن مشمول اجرای این طرح هستند.

وی عدم همکاری مناسب مسئولان، عدم پذیرش برخی متصدیان از این طرح به دلیل استفاده در شهرستان‎های همجوار و گرانی قیمت ظروف، عدم وجود ظروف گیاهی در سطح شهرستان به مقدار مصرف و کیفیت نامرغوب این ظروف برای استفاده را از جمله مشکلات موجود در این طرح عنوان کرد.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای گسترش شبکه، بهداشت محیط و حرفه‎ای، پیشگیری و بهداشت مدارس گزارشی از طرح‎های اجرایی واحد خود ارائه دهند و سرپرستان مراکز مشکلات، کمبودها و نیازمندی‎های مرکز خود در ایام نوروز را بیان کردند.  

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول