اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد

جابه‌جایی 2000 درخت 15 ساله در پروژه غیر هم‌سطح اتوبان شهید کشوری

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با آغاز پروژه تقاطع غیر هم‌سطح اتوبان شهید کشوری و شهید همت در راستای حفظ درختان، نزدیک به 2 هزار درخت و درختچه 15 ساله در مسیر اجرای این پروژه با نظارت کارشناسان فضای سبز جابه‌جا شد.

جابه‌جایی 2000 درخت 15 ساله در پروژه غیر هم‌سطح اتوبان شهید کشوری

داریوش فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با افزایش بیابان‌ها در اصفهان اظهار داشت: امروزه اصفهان با افزایش بیابان و کویر رو به رو است و آلودگی‌های جوی و زیست محیطی، کاهش کمی و کیفی آب و دود ناشی از تردد وسایل‌نقلیه، تعادل اکولوژیکی و اکوسیستم شهر اصفهان را تغییر داده است.

وی در ادامه افزود: پویایی و شادابی شهر، وابسته به گسترش فضای سبز مناسب است و با توجه به اهمیت این موضوع شاخص اصلی شهر سالم و با نشاط، گستردگی و توسعه فضای سبز در آن شهر است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره فواید ایجاد فضای سبز در شهرها گفت: ایجاد و گسترش فضای سبز، عامل جذب گازهای سمی، تعدیل و بهبود شرایط آب و هوایی شهر، کاهش آلودگی صوتی، گرد و غبار، تولید اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک است.

وی در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان بیان داشت: توسعه پارک‌های محلی، توسعه پارک‌ها در حاشیه زاینده رود، احداث شبکه فضای سبز معابر، احداث فضای سبز حاشیه خیابان‌ها، توسعه فضای سبز حاشیه انهار، ایجاد کمربند سبز و پروژه‌های مهم دیگر، که در کاهش آلودگی‌های جوی، زیست محیطی، پالایش هوا و افزایش زیبایی در سطح شهر مؤثر است از فعالیت‌های مهم زیست محیطی شهرداری اصفهان است.

فتحی با اشاره به میزان فضای سبز اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر شهر اصفهان دارای 43 میلیون و 144 هزار و 37 مترمربع فضای سبز شامل پارک‌های شهری، پارک‌های محلی، عرصه‌های فضای سبز، کمربند سبز، رفیوژ و میادین است.

وی در ادامه افزود: در راستای توسعه شهر و اجرای پروژه‌های مختلف با مواردی رو به رو می‌شویم که درختان و درختچه‌های چندین ساله در مسیر اجرای این پروژه‌ها قرار می‌گیرند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد ارزش کاربردی درختان چند ساله گفت: ارزش کاربردی یک درخت چند ساله براساس منابع علمی هفتاد برابر یک درخت تازه کاشته شده است.

وی در ارتباط با پروژه تقاطع غیر هم‌سطح اتوبان شهید کشوری و شهید همت افزود: با آغاز پروژه تقاطع غیر هم‌سطح اتوبان شهید کشوری و شهید همت در راستای حفظ درختان، نزدیک به 2 هزار درخت و درختچه 15 ساله از گونه‌هایی مانند کاج، سرو، زیتون، اقاقیا و توت که در مسیر اجرای این پروژه قرار داشتند، با برنامه‌ریزی و نظارت کارشناسان فضای سبز شهرداری اصفهان با کم‌ترین آسیب از مسیر پروژه جابه‌جا شدند.

وی در پایان اظهار داشت: این درختان جهت کاشت در محوطه شهربازی شهر رویاها و سالن همایش‌های بین‌المللی به این مکان‌ها منتقل شدند که این اقدامی مهم در راستای توسعه پایدار شهر اصفهان است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول