اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

کاهش 9 درصدی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت:‌ در سال 90 میزان 9.3 درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد در سطح استان در غالب طرح توانمندسازی کاهش پیدا کرده است.

کاهش 9 درصدی جمعیت زیرپوشش کمیته امداد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری برگزاری شد، به گوشه‌ای از عملکرد این مجموعه در سال 90 پرداخت و اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی این مجموعه علاوه بر برنامه‌های معمول خود برنامه‌های ویژه‌ای نیز داشته است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از جمله نهادهای حمایتی است که هم از نظر تشکیلاتی و هم از نظر محتوایی با انقلاب اسلامی هم‌زاد است، افزود:‌ کمیته امداد امروز به‌ عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی در کشور فعالیت می‌کند.

*کمیته امداد به الگوی فقرزدایی در سایر کشورها تبدیل شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز کمیته امداد و نوع خدمات این مجموعه به صورت الگویی برای سایر کشورهای جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه امداد در برخی از کشورها دفاتری نیز دایر کرده است.

اکبری ادامه داد: با توجه به رهنمودهای رهبری و شورای مرکزی ما در سال 90 سه محور اصلی را در برنامه‌های خود داشتیم که طرح تحول اداری از جمله این اقدامات است که در طی چهار سال گذشته در حال انجام بوده است.

*تقویت اعتمادسازی عمومی رویکرد اصلی امداد

وی بخش دوم رسالت امداد در چند سال گذشته را بازنگری در نوع فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و گفت: امسال براساس شرایط جدید و نظام مددکاری نوین برنامه‌ریزی‌هایی در این بخش صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به رویکردهای اصلی امداد اشاره کرد و افزود:‌ تقویت روند اعتمادسازی در جامعه یکی از این رویکردهای اصلی بوده است.

*هزار و 500 کارگاه خانگی تولید فرش دستباف

اکبری تصریح کرد:‌ در بخش فرش دست‌باف مددجویان امداد فعالیت قابل توجهی داشتند و در حال حاضر تعدادی کارگاه تجمیعی و بیش از یک هزار و 500 کارگاه خانگی تولید فرش دست‌باف در بین مددجویان کمیته امداد استان فعال است و به تولید فرش دست‌باف مشغول هستند.

*تشکیل 2300 پرونده خود اشتغالی در بین مددجویان کمیته امداد

وی ادامه داد:‌ در بخش مشاغل خانگی 2 هزار و 850 پرونده در بخش مشاغل خانگی در بین مددجویان کمیته امداد استان تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: ‌از این تعداد 400 مورد به بانک معرفی شدند که امید است بانک‌های عامل استان همکاری بیشتری با این مجموعه داشته باشند.

اکبری اظهار داشت: ‌هم‌چنین در بخش خوداشتغالی نیز تاکنون 2 هزار و 300 پرونده تشکیل شده است که تاکنون یک هزار و 300 پرونده به بانک معرفی شدند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول