اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

کاهش مراجعات مددجویان کمیته امداد با هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان از ایجاد 13 هزار فرصت شغلی در این استان خبر داد و گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها آمار مددجویان کمیته امداد گیلان کاهش یافته است.

کاهش مراجعات مددجویان کمیته امداد با هدفمندی یارانه‌ها

حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ایجاد 13 هزار فرصت شغلی به تعهد کمیته امداد امام گیلان اظهار داشت: در این زمینه 5 میلیارد تومان برای نیازمندان از صندوق اشتغال و 59 میلیارد تومان تسهیلات در دو بخش مشاغل خرد و مشاغل خانگی اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 42 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه این آمار تا پایان بهمن ماه محاسبه شده است، افزود: این اعتبار برای ایجاد 3 هزار و 360 طرح کار انگیزی، 3 هزار و 160 طرح خود اشتغالی با هزینه 23 میلیارد تومانی، 5 هزار و 283 طرح مشاغل خانگی با اعطای میانگین وام تا 3 میلیون تومان به هر متقاضی و 8 هزار و 443 مورد وام از منابع بانک‌ها بوده است.

این مسئول، با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه 18 میلیارد تومان اعتبار جذب طرح‌های مشاغل خانگی نیازمندان شده است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای رفاه حال نیازمندان به دانشجویان مقطع دکترا در هر ترم مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان وام دانشجویی اعطا می‌کند که بازپرداخت آن به صورت ماهانه پنج هزار تومان بوده و بقیه آن پس از پایان تحصیلات از دانشجویان اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات این طرح از خدمات صندوق رفاه دانشگاه بسیار با مزیت‌تر است، اذعان داشت: انجام این طرح که از نیمه نخست سال تحصیلی 91-90 آغاز شده با اخذ سفته از دانشجو و بدون نیاز به ضامن اعطا می‌شود.

علی‌محمدی به پرداخت ماهانه پنج میلیارد و 300 میلیون تومان حقوق ماهانه مستمری بگیران در گیلان اشاره کرد و گفت: دولت برای هر خانوار پنج نفری ماهانه 75 هزار تومان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به طرح نیاز سنجی مسکن مددجویان تصریح کرد: امسال در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی یک‌هزار و 850 مورد کار انجام شده است.

مدیر کل کمیته امداد گیلان به اعطای 20 میلیارد و 720 میلیون تومان تسهیلات در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و اذعان داشت: کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویی و نیز تامین رایگان آب، برق و گاز مسکن مددجویان جزو این طرح است.تاکنون در گیلان سه هزار و 262 مورد فعالیت مسکن با هزینه 9 میلیارد و 300 میلیون تومان انجام شده است.

علی‌محمدی نبود بیمه و شغل پایدار، بیماری‌های سخت، زندانی شدن و ... را از مهم‌ترین عوامل تولید فقر در دنیا دانست و گفت: در حال حاضر خانواده‌های 900 پرونده زندانیان حبس ابدی زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را در کاهش مراجعات به کمیته امداد تاثیرگذار دانست و یادآور شد: پس از هدفمندی یارانه‌ها آمار مددجویان کمیته امداد کاهش یافته است.

این مسئول اجرای طرح بیمه تکمیلی را از جمله طرح‌های خدمات رسانی آینده کمیته امداد به نیازمندان خواند و گفت: امسال در گیلان 14 هزار نفر زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار گرفتند.

وی، وقوع عوامل طبیعی مانند سیل و زلزله را از دیگر عوامل تولید فقر در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: تولید فقر در جهان به دلیل برخی از سیاست‌گذاری‌های غلط در حال افزایش است.

علی‌محمدی، راه‌اندازی نهضت اشتغال را یکی از طرح‌های مبارزه با کاهش فقر در کشور دانست و بیان داشت: رسانه‌ها با ارائه آمار درست از عملکرد سازمان‌ها و نهادهایی نظیر کمیته امداد، اعتماد مردم برای حضور در صحنه‌های مبارزه با کاهش فقر را فراهم کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول