اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسؤلان استانی

سی و هشتمین کانون جوانان هلال احمر فارس افتتاح شد

خبرگزاری فارس: سی و هشتمین کانون جوانان هلال احمر استان فارس در کانون اصلاح و تربیت فارس گشایش یافت.

سی و هشتمین کانون جوانان هلال احمر فارس افتتاح شد

به خبرگزاری فارس از شیراز، سید رضا اسکندری بعد از ظهر امروز در مراسم گشایش سی و هشتمین کانون جوانان هلال احمر استان فارس در کانون اصلاح و تربیت فارس ضمن تشریح عملکرد این کانون اظهار داشت: فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای اصلاح و تربیت مهرجویان بر اساس جدول طراحی شده انجام می‌گیرد.

سرپرست کانون اصلاح و تربیت فارس در آیین گشایش کانون بشردوستانه گفت: مهرجویان در کلاس‌های دارالقرآن از قبیل حفظ، مفاهیم و تجوید، و همچنین کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آرماتوربندی، برق، لوله‌کشی ساختمان، خطاطی، نقاشی، مشبک و همچنین آموزش دف به صورت مستمر شرکت فعال دارند.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی، مسابقات ورزشی، اعزام مهرجویان در مسابقات کشوری از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مرکز است.

اسکندری بیان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در کانون در راستای برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌هاست و انتظار ما از مسؤلان و متولیان فرهنگی این است که حمایت مادی و معنوی ویژه‌ای برای این قشر آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

در ادامه سعید مهرآفرین دبیر کانون بشردوستانه در کانون اصلاح و تربیت شیراز گفت: در راستای اصلاح و تربیت مهرجویان، کانون بشردوستانه، در کانون اصلاح و تربیت راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مهرجویان زیر 18 سال در کانون اصلاح و تربیت، افراد بزهکاری هستند که نیاز به حمایت تمام ارگان‌ها در راستای اصلاح و تربیت آنها دارند.

مهرآفرین تصریح کرد: سیل اجتماعی، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و ... سبب گرفتاری آنان شده است که ما باید به خوبی از این امانت‌های جامعه نگهداری و با حمایت‌های مادی و معنوی آنها را به جامعه بازگردانیم.

دبیر کانون بشردوستانه در کانون اصلاح و تربیت شیراز تصریح کرد: کانون اصلاح و تربیت یک آموزشگاه شبانه‌روزی است که در راستای تحقق اهداف سازمانی گام برمی‌دارد.

وی گفت: ورودی کانون اصلاح و تربیت افرادی هستند که نظم اجتماعی را زیر پا گذاشته‌اند اما با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، خروجی ما باید بازگشت سعادتمندانه به جامعه باشد.

مهرآفرین ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، مسابقات ورزشی و اردوهای فرهنگی ورزشی برای مهرجویان انجام می‌شود و به منظور تداوم و اثربخشی این برنامه‌ها به حمایت سایر ارگان‌ها نیز نیازمندیم.

در ادامه ابراهیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در آیین گشایش کانون بشردوستانه در کانون اصلاح و تربیت شیراز گفت: یکی از حسن‌های سازمان جمعیت هلال احمر، داوطلب بودن نیروی انسانی آن بوده و حلقه واسط بین افراد توانمند و ضعیف جامعه است.

وی افزود: در راستای تفاهم‌نامه همکاری با کانون اصلاح و تربیت فارس، این سازمان می‌تواند در زمینه‌های درمانی، فیزیوتراپی، تهیه داروهای ویژه، واکسیناسیون مساعدت داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: سی و هشتمین کانون جوانان هلال احمر این استان در کانون اصلاح و تربیت فارس افتتاح شده و این امر در راستای تفاهمنامه همکاری، عمده فعالیت‌ها و همکاری، آموزش‌های امدادی، مهارت‌های اساسی زندگی، روان‌شناسی و سایر خدمات درمانی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: گستره فعالیت در هلال احمر منحصر به سن خاصی نیست و مهرجویان نیز می‌توانند با آموزش در صورتی که امدادگر خوبی باشند پس از بازگشت در پایگاه هلال احمر مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: مهرجویان کانون اصلاح و تربیت نیازمندترین افرادی هستند که باید به آن‌ها مساعدت و توجه جدی شود.

این مقام مسئول گفت: کمک به این قشر آسیب دیده جامعه با باورهای دینی ما همخوانی دارد و به منظور بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه مساعدت‌های لازم انجام و در بخش سخت‌افزاری نیز به این مرکز مساعدت می‌کنیم تا این مرکز به عنوان الگوی خوبی به کشور معرفی شود.

به گزارش فارس، در راستای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و جمعیت هلال احمر کشور، کانون بشردوستانه با حضور موسی احمدی مدیرکل زندان‌های فارس و محمد ابراهیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در کانون اصلاح و تربیت فارس افتتاح شد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول