اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

16 خانه استیجاری میزبان مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: کارشناس خانه‌های استیجاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: 16 خانه استیجاری در این استان برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

16 خانه استیجاری میزبان مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین میرزایی بعدازظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر این اداره‌کل، اظهار داشت: 16 خانه و ویلاهای استیجاری در نوروز سال 91 پذیرای مهمانان نوروزی هستند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد منزل استیجاری داری 81 اتاق و 179 تخت است، افزود: از این مجموع 12 اتاق یک تخته، 40 اتاق دو تخته و 29 اتاق سه تخته است.

میرزایی با بیان اینکه این خانه‌ها در شهرهای شهرکرد و سامان  و حاشیه رودخانه زاینده‌رود واقع شده‎اند، بیان داشت: تعداد خانه‌های استیجاری واقع شده در حاشیه رودخانه زاینده‎رود در روستاهای چلوان، چم چنگ، چم‌زین  وجود دارند.

کارشناس خانه‌های استیجاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با استناد بند سه ماده یک آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوب شده است.

وی افزود: به منظور ساماندهی اماکن اقامتی خصوصی، استیجاری به عنوان یکی از مراکز خود پذیرایی برای تأمین رفاه مسافران، بهبود، نظارت و کنترل خدمات به گردشگران ارائه می‌شود.

میرزایی به اهداف اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: فراهم کردن شرایط تأمین امنیت مسافران، تأمین مراکز اقامتی بر اساس علایق مسافران با تنوع فرهنگی، اقتصادی و اقلیمی به ویژه در مناطقی که سرمایه‌گذاری در امر تأسیسات گردشگری صورت نپذیرفته، کنترل و نظارت بر اسکان مسافران از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح به شمار می‌رود.

کارشناس خانه‌های استیجاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین اضافه کرد: اماکن اقامتی خصوصی و استیجاری به واحدهایی اطلاق می‌شود که بر حسب شرایط بومی و منطقه‌ای برای اسکان مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این واحدها بر اساس شرایط هر استان در کشور می‌توانند به صورت دائم یا موقت مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

میرزایی به انواع اماکن استیجاری لحاظ شده در طرح ساماندهی اماکن اقامتی اشاره کرد و گفت: انواع ویلا، آپارتمان، سوئیت، خانه، اتاق، اقامت‌گاه‌های روستایی و عشایری و ییلاقی از جمله امان اقامتی خصوصی و استیجاری هستند که در ایام ویژه نوروز در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول