اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال برگزار شد

اجرای 40 برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: به گفته مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، این کانون‌ها در سال جاری 40 برنامه در دستور کار خود داشتند که اکثریت آنها اجرا شده‌اند و مابقی تا پایان سال جاری به اجرا در می‌آیند.

اجرای 40 برنامه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی شب گذشته در نشست خبری خود اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری 40 برنامه در دستور کار خود داشتند که اکثریت آنها اجرا شده‌اند و بقیه تا پایان سال جاری به اجرا در می‌آیند.

وی افزود: شاخص‌ترین این برنامه‌ها مربوط به بخش قرآنی است که طرح حاملان وحی، تربیت شکوفه‌های بهشتی و افزایش تعداد مراکز خانه‌های نور به 30 خانه در سال جاری از جمله آنها هستند.

رمضانی خاطر نشان کرد: کارگاه بیان تفسیر نیز ویژه ائمه جماعات استان از روز 21 ماه جاری به مدت دو روز با حضور استادان مطرح شهر قم همچون استاد قرائتی برگزار می‌شود و طی آن ائمه جماعات با شیوه بیان کوتاه تفسیر قرآن کریم برای مخاطبان خود آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای برای فعالان کانون‌های مساجد سطح استان در روز 19 اسفند از برنامه‌های این نهاد تا پایان سال جاری است.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین دوره آموزشی کارآفرینی برای اعضای کانون‌ها، آموزش مهارت‌های محیط کار، برگزاری جشنواره‌های مختلف و به ویژه هفت جشنواره کشوری در استان قزوین را از دیگر برنامه‌های این کانون در سال آتی برشمرد و بیان کرد: در سال‌های اخیر جشنواره‌هایی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار شد که کانون‌های مساجد در این جشنواره‌ها بسیار خوب ظاهر شدند.

رمضانی با اشاره به کسب مقام دوم در بخش سرود و آهنگ‌های انقلابی در حوزه هنری، خاطر نشان کرد: در سال جاری دو روز متوالی 42 نفر برای مربیگری در مساجد آموزش دیده‌اند و در آینده نیز تربیت مربی برای کانون‌ها و راه‌اندازی گروه تواشیح به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دستور کار این کانون‌ها قرار گرفته که در روز بیستم اسفند ماه برای نخستین بار این نوع تواشیح به اجرا در‌می‌آید.

وی تعداد قرآن‌های اهدایی به مساجد را در 11 ماه سال جاری، شش هزار و 700 جلد عنوان کرد و گفت: اهدای 20 تا 40 جلد قرآن به 119 مسجد مجری طرح تلاوت نور در استان قزوین از طرح‌های اجرایی این نهاد است که در سال آتی نیز اجرای آن با افزایش 175 مسجد به لیست دریافت‌کنندگان این هدایا ادامه می‌یابد.

برگزاری برنامه‌های مشاوره یک روزه برای خانواده‌ها با حضور حجت‌الاسلام دهنوی، کارشناس صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، بخش دیگری از این برنامه‌ها بود که مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به آن افزود: همچنین سه کارگاه روش تحقیق در شهرستان‌های آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان و یک دوره آموزشی برای روابط عمومی‌های ادارات سطح استان از سوی این نهاد برگزار شده است.

رمضانی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان را از نکات ریز بینانه بیانات مقام معظم رهبری ذکر و اذعان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دوره‌های آموزشی کرسی نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های استان قزوین به صورت کارگاه در سه بخش کلی و به منظور پاسخگویی به سئوالات دانشجویان در زمینه‌های گوناگون برگزار شد که 150 نفر در این کارگاه‌ها حضور یافتند.

وی تشکیل 50 کانون برخوردار از هسته پژوهشی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سلسله جلسات وارثین، سلسله نشست‌های مهدویت، مهارت‌های پیش از ازدواج، مسابقات ورزشی و برگزاری جشنواره ثامن‌الحجج (ع) در دهه کرامت بخش دیگری از برنامه‌های این نهاد در سال جاری بودند که در بخش جشنواره در حوزه اختصاصی امام رضا (ع) 55 اثر خوشنویسی و نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رمضانی اظهار کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره، شش نفر برگزیده شدند که در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌ها در 20 اسفند ماه از آنها تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: افتتاح کانون‌های دیجیتال و تجهیز چهار مسجد استان از جمله مسجد امام رضا، ولایت، حسینی واقع در خیابان راه‌آهن و مسجد حضرت ابوالفضل در تاکستان از فعالیت‌هایی است که با هدف آشنایی مساجد با فضای مجازی اجرا شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول