اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت گرفت

رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در قم

خبرگزاری فارس: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی قم به مناسبت هفته منابع طبیعی در قم رژه رفتند.

رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هر سال از 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است تا علاوه بر گرامیداشت زحماتی که فعالان این عرصه در طول سال می‌کشند، تمام افراد جامعه را به این مسئله متوجه سازد که حفظ منابع خدادادی اهمیتی به مراتب فراتر از تلاش برای بهره‌برداری بیشتر از آنها دارد چرا که در صورت نابودی این منابع، زندگی انسان نیز در معرض نابودی کامل قرار می‌گیرد.

ادارات کل منابع طبیعی در سراسر کشور زیر نظارت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مشغول به فعالیت بوده و هدف همه آنها علاوه بر حفظ و حمایت از منابع خدادادی، احیا و گسترش بحث بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و اراضی ملی است ضمن اینکه مدیریت عملی و جامع در حوزه آبخیزداری و رعایت اصول توسعه پایدار یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان و ادارات کل آن به شمار می‌رود.

اداره کل منابع طبیعی استان قم نیز در راستای اهداف تعیین شده توسط مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع، اقدامات گسترده‌ای را در سطح استان انجام داده است که از این میان می‌توان به مبارزه اصولی با فعالیت کوره‌های غیر مجاز ذوب سرب و تصرف اراضی ملی توسط صاحبان این مراکز اشاره کرد که رضایت ساکنین این مناطق را در پی داشت.

هفته منابع طبیعی، فرصت مناسبی برای معرفی اقداماتی است که این اداره کل طی سال گذشته به مرحله اجرا درآورده است به همین دلیل قم امروز شاهد رژه یگان‌های حفاظت منابع طبیعی قم در سطح شهر بود تا علاوه بر آَشنایی بیشتر مردم با نوع فعالیت‌های صورت گرفته توسط این نیروها، نسبت به حفظ و نگهداری ثروت‌های خدادادی سرزمین خود نیز توجه بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول