اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

ساخت کتابخانه مرکزی ساری از طریق ریاست جمهوری پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: پروژه کتابخانه مرکزی از طریق ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

ساخت کتابخانه مرکزی ساری از طریق ریاست جمهوری پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه افزایش مطالعه که در استانداری مازندران تشکیل شد با بیان اینکه پروژه ویژه کتابخانه مرکزی در استان مازندران در حال پیگیری است، اظهار داشت: از طریق دفتر ریاست جمهوری پیگیر کتابخانه مرکزی در مازندران هستیم.

وی یادآور شد: به لحاظ اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرداری‌های کوچک نیز اعتباری را در این بخش به منظور حمایت از مراکز کتابخانه‌ای شهرستان‌ها اختصاص دهند.

طاهایی با اشاره به اینکه برای بهبود فضاهای کتابخانه‌ای در برخی از موارد در سطح کشور مازندران رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مساحت کتابخانه‌های استان مازندران نسبت به نرم کشوری باید ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تبلیغات محیطی را برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه موثر دانست و گفت: دستگاه‌های متولی و کانون‌های تبلیغاتی ملزم شوند تا بخشی از فضاهای تبلیغ محیطی را به بخش توسعه فرهنگ مطالعه اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در سبد کالای کارکنان دستگاه‌های اجرایی بسته فرهنگی به منظور افزایش سرانه مطالعه جای می‌گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت با توجه به کسری نقدینگی به مباحث فرهنگی توجه دارد، اظهار داشت: با توجه به مجموع ملاحظات دولت، شاهد اهتمام ویژه به اعتبارات فرهنگی هستیم.

طاهایی با تاکید بر اینکه اهتمام ویژه‌ای به منویات رهبری شود، بیان کرد: ادبیات گفتاری و نگارشی در امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس فرمایشات رهبری باشد.

وی بیانات رهبری فقیه را دین‌شناسانه دانست و اضافه کرد: منویات رهبری برگرفته از ادعیه‌های دینی و روایات قرآنی است.

استاندار مازندران به بحث پیروزی مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات آزمون الهی بوده و باید خواستار فضل خداوند در کارها باشیم.

این مسئول با بیان اینکه با پیروزی مردم کشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمریکا و انگلیس را دچار گیجی و منگی کرده است، بیان داشت: نامزدها و نماینده‌های منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید با کلمات دل‌انگیز که حاصلش هم‌افزایی در جامعه است در مقابل ترفندهای استکبار از خود و جامعه محافظت کنند.

طاهایی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی که از رهگذر کتاب و معارف شیعی صورت می‌گیرد باید در حوزه رمان پیشرفت حاصل شود، گفت: پرداختن به کتاب‌های داستانی و رمان با موضوع اهل بیت ضرورت دارد، کتاب داستان راستان استاد مطهری نمونه‌ای است که بعد از 37 سال هنوز نظیر ندارد.

وی به افزایش تیراژ کتاب تاکید کرد و اظهار داشت: تعدد کتاب ملاک فعالیت قرار نگیرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول