اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

نهبندان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه این شهرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است، گفت: بسترها و شرایط برای اسکان و پذیرایی هم‌وطنان در ایام نوروز در نهبندان پیش‌بینی شده است.

نهبندان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا فضا و بسترها را طوری برای مسافران فراهم آورند تا هم‌وطنان ضمن عبور از این شهرستان در شهرها و روستا اسکان داده شده و از اماکن دینی نهبندان نیز دیدن کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان در سال گذشته با تجهیز برخی از مدارس خویش توانست به خوبی مسافران نوروزی را اسکان دهد، تصریح کرد: در سال جدید و ایام نوروز نیز این اداره با فراهم آوردن شرایط همانند سال گذشته بحث اسکان هم‌وطنان را انجام دهد و براساس روال سال‌های گذشته از مسافران نوروزی بابت اسکان هزینه دریافت نکند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: باید در ایام نوروز با خدمات‌دهی مناسب بتوانیم به خوبی فرهنگ و سنت‌ها، آداب و رسوم مردمان این شهرستان را به مسافران نوروزی انتقال دهیم.

شرافتی یادآور شد: در ایام نوروز باید پذیرایی از مسافران و هم‌وطنانی که از این چهارراه مواصلاتی عبور می‌کنند به نحو شایسته انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران شهرستان باید از هم‌اکنون جانشینان و امکانات اداری خویش را به ستاد معرفی و اعلام کنند، افزود: مسئولان عضو ستاد نوروزی در این ایام رسالت و وظیفه سنگین‌تری دارند و از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استقبال از هم‌وطنان داشته باشند.

فرماندار نهبندان تعداد واحدهای صنفی کشیک شهرستان در ایام عید را بیش از 140 واحد صنفی عنوان کرد و گفت: در این ایام باید این واحدها به طور شبانه‌روزی به مسافران و مردم خدمات‌رسانی کنند.

شرافتی ضمن تأکید بر اینکه تمامی حسینیه‌ها و مساجد شهرستان باید در ایام نوروز آماده و مجهز به امکانات لازم برای پذیرایی از هم‌وطنان باشند، اظهار داشت: اماکن زیارتی، بقاع متبرکه، پارک‌ها و رستوران‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی، بیمارستان نهبندان و مراکز درمانی شهرستان باید از آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی برخوردار باشند.

وی از ایجاد بازارچه و نمایشگاه سنتی، صنایع‌ دستی و سوغات محلی شهرستان در فلکه ورودی نهبندان در ایام نوروز خبر داد و افزود: صنایع دستی و سوغات محلی علاوه بر نمایش نیز به مردم و مسافران عرضه می‌شود و در این محل بحث پخت نان و غذاهای محلی شهرستان را در نظر گرفتیم.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه برای ایام عید نیز موسیقی‌های محلی را در فلکه ورودی شهر در نظر گرفتیم، ادامه داد: ترویج و انتقال فرهنگ عشایر و عشایرنشینی و سنت‌های قدیمی شهرستان نیز برای ایام عید برنامه‌ریزی شده است.

شرافتی آمادگی ستاد بحران شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: هلال‌احمر همانند سال‌های گذشته نیز باید در این ایام آماده و راهنمای مسافران باشد.

وی از توزیع و عرضه بسته‌های فرهنگی و سنتی با محتوای صنایع دستی به هم‌وطنان و مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی مهمان‌سراها و سوئیت‌های نهبندان باید برای استقبال و پذیرایی از مسافران آماده شود.

فرماندار نهبندان یادآور شد: مردم شهرستان به ویژه مسئولان اجرایی باید با رویکرد نوع‌دوستی و رأفت با مسافران و زائران امام رضا(ع) که از نهبندان عبور می‌کنند، برخورد داشته باشند.

شرافتی با اشاره به اینکه از طرف کمیته اسکان باید افرادی در فلکه ورود شهرستان برای هدایت مسافران حاضر باشند، اظهار داشت: از شهرداری و شورای اسلامی شهرهای نهبندان و شوسف می‌خواهیم تا فضای پاک و شاد را برای ایام عید و رضایت‌مندی عمومی هم‌وطنان مسافر فراهم آورند.

وی با بیان اینکه اکثریت برنامه‌ریزی‌های لازم و امکانات مورد نیاز مسافران نوروزی از هم‌اکنون در سطح شهرستان فراهم شده است، تصریح کرد: نهبندان در ایام عید آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از هم‌وطنان و مسافران نوروزی را دارد.

فرماندار نهبندان در ادامه از حضور گردشگران، کویرنوردان و لیدرهای مجرب کشور به مدت دو روز در کویر دهسلم نهبندان در ایام عید خبر داد و افزود: مسئولان شهرستان باید شرایط و امکانات مورد نیاز این اکیپ گردشگری و توریستی را فراهم آورند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول