اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج دانش‌آموزی

مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی به همت معاونت فرهنگی بسیج دانش‌آموزی استان قم برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی بسیج دانش‌آموزی استان قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره نخست مسابقات قرآن و عترت اظهار داشت: دوره نخست این مسابقات در دهه فجر امسال در سطح مدارس برگزار شد و برگزیدگان این دوره در مسابقات سطح استانی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مسابقات در روزهای شنبه و یکشنبه، 20 و 21 اسفندماه در دارالقرآن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

جمال‌الدین علیان ابراز داشت: در روز شنبه، 20 اسفند، 64 دانش‌آموز پسر در این مسابقات با هم به رقابت می‌پردازند و روز بعد همین تعداد دانش‌آموز دختر در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد و برگزیدگان به دوره مسابقات کشوری قرآن و عترت راه پیدا خواهند کرد.

مسئول فرهنگی بسیج دانش‌آموزی استان قم خاطرنشان کرد: از هر رشته یک نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کند و سه نفر برگزیده طی مراسمی در هفته آینده تقدیر خواهند شد.  این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت به صورت شفاهی و در مفاهیم به صورت کتبی برگزار می‌شود.

علیان اضافه کرد: در رشته مفاهیم قرآن کتاب نور هدایت در مقطع راهنمایی و کتاب پرسش‌های قرآنی شهید مطهری در مقطع دبیرستان مرجع این مسابقات هستند.

وی گفت: در زمینه نهج‌البلاغه نیز قسمت حکمت‌های نقل شده از امام علی(ع) مورد آزمون خواهد بود که کتاب سراج منیر به عنوان مرجع برای این مسابقات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول