اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

از ائمه جماعات و اعضای نمونه کانون‌های مساجد تجلیل شد

خبرگزاری فارس: نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور مسئولین فرهنگی کشور و استان و ائمه جماعات برگزار و طی آن از ائمه جماعات و اعضای نمونه این کانون‌ها تجلیل شد.

از ائمه جماعات و اعضای نمونه کانون‌های مساجد تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر پنجشنبه با حضور محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، محمدکاظم پورامینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، ائمه جماعات و مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در موسسه فرهنگی علوم وحیانی اسرا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام روحانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن عرض خیرمقدم به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت.

وی با بیان اینکه تشکیلاتی شدن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است تصریح کرد: آموزش به مسئولین و معاونین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تفاهم‌نامه‌هایی که با کانون‌های مساجد سالی دو مرتبه انجام می‌شود، بالا بردن سطح کیفی کانون‌های مساجد، استفاده از نرم‌افزار مدیریت کانون در سطح استان قم که در آینده‌ای نزدیک در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ارزیابی جدی و بازرسی از عملکرد و فعالیت‌های کانون‌های مساجد بخشی از برنامه‌های تشکیلاتی شدن این نهاد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزاری جشنواره‌های کشوری ترنج در خرداد ماه سال جاری، کوثر پرفروغ نور ویژه خواهران در بهمن‌ماه و طرح توسعه گردشگری دینی را از مهم‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و اظهار کرد: استان قم از نظر کیفی بهترین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه بانوان را دارد.

روحانی با بیان اینکه 250 کانون فرهنگی هنری مساجد ویژه برادران و 100 کانون فرهنگی هنری مساجد ویژه خواهران در استان در حال فعالیت است اضافه کرد: رشد کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: استان قم به دلیل جایگاه اسلامی و ظرفیت‌های قابل توجهی که دارد، ضمن توجه بیشتر مسئولین به الگوی دیگر کانون‌های مساجد کشور تبدیل خواهد شد.

در ادامه محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به سخنرانی پرداخت.

وی بیان کرد: در سال 1371 پس از بیانات مقام معظم رهبری در مورد موضوع تهاجم فرهنگی و تذکر به مسئولین در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در اقدامی ارزشمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را تشکیل داد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز مبنی بر اینکه مساجد محور و تراز اسلام هستند خاطر نشان کرد: هیئت امنای مساجد باید مطالبات رهبری را مبنی بر احیای مساجد شناسایی و اجرا کنند.

سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سخنران دیگر این مراسم بود.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و نخواهیم فضاهای مجازی در حال فعالیت بوده و در پی ترویج گرایشات ضد اسلامی و دینی هستند خاطر نشان کرد: این شبکه‌های مجازی با فعالیت‌های شبانه‌روزی و بدون سر و صدای خود در حال به اجرا درآوردن اهداف شوم خود هستند و به‌ویژه جوانان را هدف قرار داده‌اند و ما باید از این فضاهای مجازی به نفع اعتقادات خودمان استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم در سالروز قیام 19 دی تصریح کرد: رهبری در این دیدار قیام 19 دی مردم قم را مبدأ انقلاب و تحولات جاری از جمله بیداری دانستند.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی بارقه‌ای از برکات شهر حضرت معصومه(س) است خاطر نشان کرد: مساجد کارکردهای فراوانی دارند اما کمتر به ظرافت‌های فرهنگی و هنری اهمیت داده می‌شود.

وی توجه به فرهنگ و هنر را موضوعی استراتژیک دانست و اضافه کرد: آموزش فرهنگ و هنر راه دستیابی به اهداف است.

همچنین در پایان همایش از خدمات حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در قم تشکر شد و از سه نفر از ائمه جماعات و شش نفر از مسئولین فعال و نمونه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اهدای جوایزی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول