اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه پارس خبر داد

راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مسعود نصوری صبح امروز جمعه در نشست راهبردی ستاد مدیریت بحران کشور اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز در کشور است و در سال جاری به موفقیت‌های بسیار خوبی در این منطقه رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به موقعیت بسیار راهبردی حوزه‌های عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی و ضرورت ارتقای وضعیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در این منطقه تصریح کرد: در حال تدوین و طراحی نظام‌نامه مدیریت بحران منطقه ویژه پارس هستیم و این مهم اهداف بلندمدت نظام در راستای توسعه صنعت نفت کشور را محقق خواهد کرد.

نصوری با بیان اینکه 28 فاز گازی و بیش از 30 واحد پتروشیمی در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس در حال احداث است ادامه داد: در گستره 46 هزار هکتاری منطقه ویژه پارس، همسو با طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، زیرساخت‌های لازم برای صیانت و محافظت از این سرمایه کشور، با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی به منظور کنترل بحران و رفع خطرات آسیب‌پذیری تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اقتدار ایرانی و اندیشه اسلامی در این منطقه حاکم است و جوانان تلاشگر و توانمندان داخلی در حال پایه‌ریزی و اجرای مدل «توسعه در تحریم» برای اعتلای صنعت بالنده نفت کشور هستند.

نصوری با اشاره به آمادگی و توان HSE ارشد منطقه ویژه پارس یادآور شد: از قابلیت نیروهای توانمند و با تجربه‌ای برخورداریم که در این زمینه علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مانورها و رزمایش‌های متعددی نیز در تمام حوزه‌های عملیاتی در حال انجام است و این موجب شده تا توانایی و آمادگی نیروهای موجود در منطقه ویژه برای کنترل و مدیریت بحران افزایش یابد.

وی افزود: سالانه بیش از 4 هزار نفر در مرکز آموزش HSE منطقه ویژه پارس آموزش‌های لازم را می‌بینند و برنامه ما برای آموزش این تعداد در سال آینده نیز تدوین شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی مرکز اورژانس هوایی در شهرستان کنگان خبر داد و با اشاره به طرح‌های پدافندی این سازمان به منظور افزایش آمادگی مدیریت بحران در حوزه عسلویه و کنگان یادآور شد: مرکز اورژانس هوایی در حوزه شهرستان کنگان از جمله این طرح‌هاست که برای ساخت و بهره‌برداری از آن 150 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

نصوری بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز، علاوه بر کنترل حوزه منطقه ویژه، در یک شعاع 300 کیلومتری نیز می‌توان خدمات پدافندی و رفع حوادث احتمالی را پوشش داد.

وی اذعان کرد: علاوه بر حوزه هوایی و خشکی، در حوزه دریایی نیز برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و مدونی در حال انجام است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول