اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

شهدا مایه بصیرت و بینایی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: شهدا وسیله حمایت دینی و فرهنگی جامعه و مایه بصیرت و بینایی برای جامعه اسلامی هستند.

شهدا مایه بصیرت و بینایی جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا، شهید را بهترین دوست و همنشین، مشعل هدایت، وسیله حمایت دینی و فرهنگی جامعه، مایه بصیرت و بینایی برای جامعه اسلامی دانست.

وی با اشاره به اینکه فضای جامعه اسلامی باید رنگ و بوی شهادت داشته باشد، گفت: فاصله‌گرفتن از فرهنگ شهادت با نفوذ فرهنگ بیگانه مساوی است بنابر این مقابله با جنگ نرم دشمنان، احتیاج به روحیه ایثار و شهادت دارد.

امام جمعه چناران افزود: پیروزی‌های پی در پی در 33 سال از انقلاب اسلامی با گفتمان شهادت و ایثار بدست آمده است، همچنانکه پیروزی ملت سرافراز ایران در انتخابات 12 اسفند پیروزی گفتمان ایثار و شهادت بود ملت بزرگ ایران در این آزمون، با فرهنگ استقامت جهاد و پایداری سیلی محکمی به صورت دشمنان زد.

تاجی گفت: ملت ایران با بصیرت، هوشمندی، روحیه انقلابی و استکبار ستیزی خود را به رخ جهانیان کشیدند و قدرت فزاینده بسیج الهی مردم در همراهی با نظام اسلامی برای استکبار آشکار شد.

وی خاطرنشان کرد: قدرتی که دشمنان از آن واهمه دارند مردم انقلابی ایران و جوانان نسل دوم و سوم اند که نشان دادند هرگاه نظام اسلامی به آنها احتیاج دارند در صحنه حاضرند زیرا این انتخابات بعد از فتنه 88 معیار و محک خوبی برای بدخواهان نظام بود که بدانند مردم به انقلاب، نظام و رهبرشان عشق می‌ورزند. وی افزود: ملت بزرگ ایران با حضور با بصیرت  و انتخاب آگاهانه تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها و تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان را به مضحکه و سخره گرفت و با این پیروزی بزرگ آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپا را تحقیر کرد.

امام جمعه چناران افزود: سردرگمی دشمنان و اظهارات منفعلانه اوباما در جمع صهیونیست‌ها نشان از عصبانیت آنها و موثربودن حضور آگاهانه مردم در انتخابات دارد بنابر این برگ برنده فعلا در دست ملت ایران است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای با 1+5 باید با قدرت تمام در این نشست از حق ملت ایران دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران امتحان خود را به خوبی پس داد و حال نوبت مسئولان به‌ویژه نمایندگان مجلس است که جواب اعتماد مردم را بدهند، اظهار داشت: تورم و گرانی کمر مردم را شکسته، مسئولان در شب عید فکری به حال معیشت مردم کنند.

خطیب جمعه چناران با اشاره به موضوع چهارشنبه سوری این کار را یک عمل خرافی دانست و گفت: متاسفانه این امر در فرهنگ ملی ما مورد توجه عده‌ای خاص قرار گرفته و هرسال مشکلات و هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام مخالف با شادی و نشاط نیست، اظهار داشت: باید مسئولان امر زمینه‌های نشاط و شادی جامعه را فراهم کنند تا جوانان از راه‌های غیر منطقی به دنبال رسیدن به این نشاط و شادی نباشند.

وی با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی بر ضرورت مراقبت از سلامتی تاکید کرد و توصیه‌های اسلام و سیره ائمه را در اهمیت مراقبت از سلامتی انسان‌ها برشمرد.

امام جمعه چناران در ادامه مباحث هفته‌های گذشته به انگیز‌ های منفی اسراف اشاره و یکی از عوامل آن را تجمل‌گرایی یا دل بستگی مفرط به زیبایی‌ها و ظواهر دنیا دانست.

تاجی ریشه این بیماری خطرناک را همچون چشم و هم چشمی در خود کم‌بینی، احساس حقارت، تفاخر و حسادت دانست و حب دنیا و غرق‌شدن در زیبایی‌های ظاهری آن و فراموشی مرگ را بعنوان دو عامل مهم آن از نگاه قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول