اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خبر داد

فعالیت 36 پایگاه هلال احمر استان بوشهر در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در ایام نوروز 18 پایگاه در حوزه جوانان به صورت موقت و 18 پایگاه راهنمای مسافر ایجاد می‌شود.

فعالیت 36 پایگاه هلال احمر استان بوشهر در ایام نوروز

عبدالکریم شعبان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: هلال احمر استان بوشهر برنامه‌های آموزشی را در راستای سیاست‌های جمعیت هلال احمر تدوین کرده و آن را اجرا می‌کند.

 

مدیرعامل هلال احمر بوشهر افزود: هلال احمر بوشهر از قدیمی‌ترین جمعیت‌های هلال احمر کشور است که در سال 1308 تاسیس شده است و در تمام سال‌ها نقش مؤثری در کاهش حوادث نظیر بلایای طبیعی، سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر هفت شعبه هلال احمر در استان بوشهر فعال است و مجوز تاسیس شعبه دیلم را نیز اخذ کرده‌ایم و در ایام نوروز این شعبه نیز به‌منظور فعالیت خود در خدمت‌رسانی به مردم افتتاح می‌شود.

 

شعبان‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر هلال احمر استان بوشهر 42 هزار نفر عضو دارد و در سال جاری بیش از 25 هزار نفر در سطح استان آموزش دیده‌اند و آماده همکاری هستند و چنانچه حوادثی رخ دهد کارکنان هلال احمر در زمان حوادث به وظایف خود عمل خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود یک‌میلیارد تومان در حوزه تملک دارایی‌ها از مرکز و مبلغ 500 میلیون تومان هم از محل تملک دارایی‌های استان بوشهر به هلال احمر استان بوشهر اختصاص یافته است.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر تصریح کرد: هشت پایگاه ثابت در استان بوشهر داریم که شامل چهار پایگاه امداد جاده‌ای، سه پایگاه دریایی و یک پایگاه امداد کوهستان می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: طبق آمار سال‌های گذشته استان بوشهر جزو پنج استان مسافرپذیر محسوب می‌شود با توجه به اینکه در حال حاضر هشت پایگاه امداد و نجات در استان فعالیت می‌کنند در ایام نوروز 18 پایگاه در حوزه جوانان به صورت موقت و 18 پایگاه راهنمای مسافر ایجاد می‌شود.

شعبان‌زاده گفت: با توجه به اینکه بالگرد امدادی در استان نداریم در ایام نوروز یک فروند بالگرد از مرکز در اختیار هلال احمر بوشهر قرار می‌گیرد.

 

وی در ارتباط با پایگاه امداد هوایی در دشتی اضافه کرد: این پایگاه در زمان مدیریت بنده نبوده است ولی در حال حاضر در شهرستان دیر راه‌اندازی می‌شود، البته طراحی و برآورد آن انجام گرفت اما مشکل در مورد زمین آن است که متاسفانه تاکنون این زمین بنام هلال احمر نشده و ما به خاطر عدم تغییر نام آن که جزو مصوبه شورای عالی است نمی‌توانیم در آن جا این پایگاه را احداث کنیم و امیدواریم استاندار و مسئولان در این زمینه اقدام کنند و در صورتی که تغییر نام پیدا کند این پایگاه هوایی را احداث می‌کنیم.

 

شعبان‌زاده یادآور شد: اعتبار این پایگاه امداد که از مصوبات دوم سفر هیئت دولت به استان بوشهر است مبلغ 15 میلیارد ریال است که از طریق وزارت نفت تامین می‌شود و تامین بالگرد و مابقی تجهیزات این پایگاه به عهده هلال احمر است.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکل زمین مذکور حل شود ما آماده آغاز این پروژه عظیم هستیم زیرا این پایگاه می‌تواند در زمان حوادث کل جنوب کشور را پوشش دهد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول