اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

کتاب و کتابخانه زیربنای فرهنگ جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پروش فارس گفت: کتاب و کتابخانه زیربنای فرهنگ هر جامعه به شمار می‌رود.

کتاب و کتابخانه زیربنای فرهنگ جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرشید قاسمی صبح امروز در دوره آموزشی اصول و مبانی مدیریت کتابخانه که با حضور مسؤلان کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد اظهار داشت: کتابداران افرادی خاص با حرفه‌ای خاص‌تر هستند که با گستره وسیعی از مردم جامعه سر و کار دارند.

قاسمی به سابقه کتاب و کتابداری اشاره کرد و ابراز داشت: مسلمانان نیز در گذشته برای این مقوله اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی صنعت چاپ بعد از چین در سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد.

قاسمی تصریح کرد: توجه به کتاب و کتابداری به ویژه در قرن بیست و یکم از اهمیت خاصی برخوردار شده است و در این دوره به سمت کتاب‌های فرامکانی و فرازمانی می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد در هر زمان که بخواهد و اراده کند می‌تواند کتاب را درخواست داده و آن کتاب را مطالعه کند.

به گزارش فارس، این دوره آموزشی به مدت سه روز در مرکز تربیت معلم سلمان فارسی شیراز برگزار و در آن 100 شرکت کننده با اصول و مبانی مدیریت کتابخانه در قالب کارگاه‌های مختلف آموزشی آشنا می‌شوند.

از برنامه‌های جنبی این کارگاه آموزشی زیارت حرم احمدبن موسی (ع)، بازدید از اماکن تفریحی و کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی دانشگاه شیراز است.

انتهای پیام/خ۳۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول