اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

16900 نفر در برنامه‌های آموزش قرآن کریم شرکت کردند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: 16هزار و 900 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان در برنامه‌های مختلف آموزش حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند.

16900 نفر در برنامه‌های آموزش قرآن کریم شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، مهدی پهلوانی اظهار داشت: در راستای انس خانواده‌ها با قرآن و به‌کارگیری فرامین قرآنی در زندگی فلش کارت‌های قرآنی به تعداد یکهزار و 375 فلش کارت در بین دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های شهدا توزیع شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری آموزش روخوانی قرآنی در کانون‌های بنیاد شهید 5 هزار و 904 نفر، آموزش حفظ و تفسیر و مفاهیم قرآن کریم 5 هزار و 854 نفر، آموزش قرآن در خانه یکهزار و 352 نفر و تفسیر قرآن در رمضان دو هزار و 419 نفر بوده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه قرآنی برگزاری مسابقات قرآن کریم برای دو هزار و 500 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان است که از این تعداد 50 نفر به مسابقات کشوری راه یافتند و 10 نفر حایز رتبه‌های برتر شدند.

پهلوانی بیان داشت: امسال 203 حافظ قرآنی در جامعه ایثارگران استان شناسایی شده‌اند که حافظ یک جزء تا کل قرآن کریم هستند، از این تعداد 27 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بنیاد شهید در یک برنامه پنج ساله اقدام به برنامه ریزی برای شناسایی، تقویت و تشویق حافظان قرآن کریم در بین جامعه ایثارگران می‌کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید را در زمینه نخبه پروری راه اندازی مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر با هدف شناسایی و جذب و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر دانست و افزود: امسال تعداد 225 نفر شامل همسران و فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان و خانواده ایشان عضو این مرکز هستند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول