اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تاکید کرد

امر به معروف و نهی از منکر شاکله اصلی هیئت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر اشاعه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان شاکله اصلی هیئت‌های مذهبی استان تاکید کرد.

امر به معروف و نهی از منکر شاکله اصلی هیئت‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی آسیب‌های هیئت‌های مذهبی نمین اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) جامه عمل پوشاندن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود که این اصل نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید سرلوحه تمام حرکت‌ها و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باشد، افزود: جوانان پرورش یافته در مکتب ابن هیئت‌ها نیز باید خود مروج امر به معروف و نهی از منکر بوده و آن را در جامعه اشاعه دهند.

این مسئول ادامه داد: در هیئت‌های مذهبی منتسب به اباعبدالله(ع) باید مراجعات از سوی مسئولان به طرف مردم باشد تا هیئت‌ها تقویت شده و توسعه یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مسئولان، اعضا و تمام افراد درگیر با هیئت‌های مذهبی را به رعایت ادب و تواضع، عمل به باورها و گفته‌های خویش، حفظ احترام دیگران، مخاطب‌شناسی، مدیریت زمان، عدم چاپلوسی و پرهیز از هرگونه تبعیض و فخرفروشی نسبت به دیگران فراخواند و پرهیز از ریا کاری را که نوعی شرک خفی در اسلام به حساب می‌آید را از ضروریات اعضای هیئت‌های مذهبی برشمرد.

امام جمعه نمین هم در این کارگاه آموزشی به تبیین سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در رابطه با مراثی و برگزاری مجالس عزا پرداخت و اظهار داشت: برگزاری هیئت‌های مذهبی به زمان ائمه اطهار منعطف است.

حجت‌الاسلام علی رحیمی کم رنگ شدن معنویت و اخلاق در هیئت‌های مذهبی را از مهم‌ترین آسیب‌های این هیئت‌ها برشمرد و بر همراه و عجین کردن هیئت‌ها با معرفت و ولایت در راستای احیا و تحکیم ارزش‌های اسلامی و مقابله با ظلم و فساد تاکید کرد.

امام جمعه نمین با بیان اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی باید فلسفه اصلی تشکیل هیئت‌های مذهبی باشد، استفاده و بهره‌گیری از موعظه در کنار مداحی و مرثیه‌سرایی در مجالس عزاداری را ضروری دانست و هیئت‌های مذهبی منطقه را به آن دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این همایش مجوز فعالیت‌های فرهنگی صادر شده برای تعداد 43 هیئت مذهبی شهرستان نمین اعم از خواهران و برادران و شهری و روستایی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مدیران هیئت‌های مذهبی منطقه اعطا شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول