اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

آتش‌سوزی در مراتع اصفهان 70 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال جاری میزان وقوع آتش‌سوزی در مراتع موجود در سطح استان نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

آتش‌سوزی در مراتع اصفهان 70 درصد کاهش یافت

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مراتع موجود در سطح استان همواره باید حفظ شوند، اظهار کرد: حفظ و حفاظت از عرصه‌های طبیعی از وظایف ملی تمام مردم محسوب می‌شود و در حال حاضر حفاظت از این عرصه‌ها در سطح استان در مقابل حوادث طبیعی و غیر‌ طبیعی به صورت هدفمند دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته افزایش شرایط گرمی هوا و خشک‌سالی و کم‌آبی در مراتع اصفهان سبب ایجاد حریق در این مراتع شده است، اضافه کرد: از سال گذشته و با توجه به گزارش‌های ارسال شده در این زمینه به ستاد مدیریت بحران استانداری 400 میلیون تومان از اعتبارات مدیریت بحران برای اجرای طرح‌های اطفای حریق و پیشگیری از وقوع حریق در مراتع اختصاص داده شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین پیش‌بینی شد که حدود پنج پایگاه ثابت و سیار در مناطق غربی استان مانند فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و خوانسار که درصد بالایی از آتش‌سوزی‌ها در این مناطق رخ داده است، احداث شود.

وی به ضرورت تأمین تجهیزات امدادی و استقرار خودرو‌های اطفای حریق در این مناطق اشاره کرد و افزود: آموزش گروه‌های مختلف مرتع‌داران یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در استان برای پیشگیری از ایجاد حریق در مراتع به شمار می‌رود.

شیشه‌فروش با اشاره به آموزش حدود 2 هزار نفر از گروه‌های مرتع‌داران در سطح استان تأکید کرد: این افراد در قالب گروه‌های امداد و اطفای حریق در مراتع آماده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این گرو‌ه‌ها با محوریت امداد محله‌ای در مراتع استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در سال جاری میزان وقوع آتش‌سوزی در مراتع موجود در سطح استان نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال 90 و در سال گذشته در مجموع 600 میلیون تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران استانداری اصفهان برای پیشگیری کاهش وقوع آتش‌سوزی‌ها در مراتع موجود در سطح استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول