اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز/ 36

افزایش فعالیت داروخانه‌های مازندران در نوروز / امکان افزایش ناگهانی قیمت دارو وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در برخی از داروخانه‌های مازندران، خدمات دارویی در ایام تعطیل ارائه می‌شود و تعداد داروخانه فعال استان در ایام تعطیل افزایش یافت.

افزایش فعالیت داروخانه‌های مازندران در نوروز / امکان افزایش ناگهانی قیمت دارو وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدابراهیم صالحی‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عوامل توزیع دارو در مازندران به صورت 24 ساعته در مراکز توزیع دارو حضور دارند.

وی با اشاره به مسافرخیزبودن استان مازندران تصریح کرد: در برخی از داروخانه‌های شهرستان‌های مازندران نیز خدمات دارویی در ایام تعطیل ارائه می‌شود و تعداد داروخانه فعال استان در ایام تعطیل افزایش یافت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره توزیع دارو برای بیماران خاص در مازندران گفت: برای جلوگیری از کمبود داروی بیماران خاص به ویژه بیماران هموفیلی  20 درصد به سهمیه فاکتور مراکز توزیع دارو در مازندران اضافه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره توصیه‌های دارویی به مسافران نوروزی یادآور شد: بعضی از کلاس‌های دارویی مانند فشار خون، داروهای قلبی عروقی، دیابت و برخی داروهای اعصاب روان نباید توسط بیماران قطع شود.

وی درباره افزایش قیمت برخی داروها در مازندران گفت: سیاست وزارت بهداشت ثابت نگه داشتن قیمت داروها پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست و این موضوع نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد تا مردم داروها را با قیمت مناسب در اختیار بگیرند و امکان افزایش ناگهانی قیمت داروها وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر عدم پذیرش بیمه‌ها در مورد برخی اقلام دارویی گفت: بیمه از برخی اقلام دارویی نظیر مکمل‌ها و ویتامین‌ها و برخی داروهای گیاهی و برخی داروهای خارجی را در سبد حمایتی خود قرار ندادند که عدم حمایت بیمه‌های مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت: سیاست وزراتخانه بهداشت زیر پوشش قراردادن داروهای گیاهی موثر در درمان توسط بیمه‌ها است و این موضوع نیاز به تجدید نظر دارد، بیمه‌ها برای زیر پوشش قرار گرفتن داروهای گیاهی موثر در درمان باید موثر شوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول