اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شرکت نفت گچساران صورت گرفت

برگزاری نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران شرکت نفت گچساران

خبرگزاری فارس: به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران این شرکت در گچساران برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش تجلیل از پژوهشگران شرکت نفت گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس دانشکده نفت آبادان، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی گچساران و جمعی از مسئولان و مدیران ادارات شرکت نفت و ادارات دولتی این شهرستان از 21 پژوهشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سالن آزادی این شرکت تجلیل شد.

افزون بر 92 مقاله علمی، پژوهشی و تخصصی تاکنون توسط کارمندان پژوهشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ارائه شده است.

ارائه 9 مقاله بین‌المللی، یک مقاله سازمانی و تولید و طراحی افزون بر هشت نرم‌افزار و تألیف هشت جلد کتاب از دیگر افتخارات پژوهشگران و نخبگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.

* نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه صنعت نفت است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این آئین اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از تحمیل جنگ و شکست در برابر ملت ایران و مشاهده پیشرفت‌های روزافزون دانشمندان و پژوهشگران ایرانی ترور آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

غلامرضا پاکدل افزود: دشمنان نظام تنها راه توقف رشد علمی کشور را در ترور دانشمندان می‌دیدند زیرا دانشمندان و پژوهشگران ایرانی تسخیرکننده قلب‌ها و دنیا هستند.

وی عزت جوامع بشری را مدیون علم و تحقیق دانست و تصریح کرد: محققان و پژوهشگران نخبه در همه رشته‌ها در جهان ایرانی هستند و هر جا نبوغی وجود دارد از ایرانیان است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: پیشرفت و نبوغ دانشمندان ایرانی افتخاری بزرگ برای ایران بوده و این تفکر و اندیشه در خدمت سرفرازی و توسعه ایران است.

پاکدل نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه صنعت نفت دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این همایش در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اهمیت و ارزش قلم است.

وی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران را یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی از نظر گستردگی و پیچیدگی در جهان عنوان کرد و ابراز داشت: نوشتن نکات علمی و پژوهشی امری مورد تأکید در شرکت نفت و گاز گچساران بوده و افراد نخبه و پژوهشگر زیادی در این شرکت وجود دارد که ناشناخته ماند‌ه‌اند.

پاکدل با اشاره به موقعیت و جایگاه گچساران در کشور بیان داشت: برای معرفی کردن گچساران و قابلیت‌های آن نیاز به تلاش گسترده‌ای وجود دارد و این رسالت همه گچسارانی‌ها است.

* خودباوری ملی مانع از خودباختگی در برابر بیگانگان می‌شود

رئیس دانشکده نفت آبادان نیز در این همایش بیان داشت: خودباوری اصطلاحی بوده که امروزه در جامعه‌شناسی، روان‌شناسی‌ و علوم تربیتی به کار می‌رود.

جمشید مقدسی افزود: خودباوری حالت مثبت روحی و روانی بوده که در نتیجه احساس ارزشمندی در نفس انسان پدید می‌آید.

وی با اشاره به تعابیر اسلامی از خودباوری تصریح کرد: خودباوری در فرهنگ اسلامی با تعابیری مانند علو همت، مناعت طبع، اعتماد به نفس و عزت نفس یاد می‌شود.

این مقام علمی آبادان یادآور شد: خودباوری به چهار گروه خودباوری انسانی، خودباوری اعتقادی، خودباوری ملی و خودباوری فردی تقسیم می‌شود.

مقدسی خودباوری انسانی را اولین گام در خودشناسی دانست و ابراز داشت: در خودباوری اعتقادی جوان مسلمان باید پس از کسب آگاهی‌های لازم به باور رشد و کمال واقعی در بستر احکام و مقررات دینی برسد.

وی با تشریح خودباوری ملی تأکید کرد: خودباوری ملی در مقابل از خودبیگانگی و خودباختگی مطرح می‌شود.

مقدسی خودباوری فردی را عاملی علیه سست‌اندیشی و وابستگی بی‌جهت به دیگران دانست و گفت: خودباوری سبب استقلال فکری و عزت نفس کامل و سازنده یک فرد می‌شود.

وی دانشکده نفت آبادان را یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش علمی در کشور عنوان کرد و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 1318 تا 1357 تعداد افراد فارغ‌التحصیل این دانشکده تنها 768 نفر بود.

مقدسی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب از سال 58 تا 89، افزون بر 8 هزار و 923 نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل شدند.

وی با قدردانی از مجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به خاطر توجه به مباحث علمی کارمندان در کنار تولید نفت از مسئولان خواست تا در راستای تشویق و پرورش و استفاده از تجربیات و دانسته‌های علمی کارمندان و نیروهای خود توجه بیشتری داشته باشند تا زمینه پیشرفت‌های هرچه بیشتر در جامعه فراهم شود.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از 21 نفر از پژوهشگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اهدای لوح سپاس، تندیس افتخار و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول