اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

نمایشگاه‌های مشترک افغانستان و خراسان شمالی برگزار شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی پیشنهاد کرد تا نمایشگاه‌های مشترک کشور افغانستان و این استان در سال آینده برگزار شود.

نمایشگاه‌های مشترک افغانستان و خراسان شمالی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در همایش توسعه تجارت خراسان شمالی با افغانستان اظهار داشت: خراسان شمالی امسال خیزهای بلندی در روابط خارجی برداشته و در شهریور ماه امسال، هفته فرهنگی کشورهای عضو اکو را با حضور سفرا و نمایندگان خارجی این کشورها برگزار کرد.

وی افزود: اخیراً نیز نمایشگاه جمهوری اسلامی در کشور ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی برگزار شده که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: این آمادگی نیز وجود دارد که نمایشگاه توانمندی‌های استان را در کابل و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های افغانستان را در بجنورد برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حجم تبادل تجاری کالا از ایران به افغانستان باید گسترش یابد، اظهار داشت: هم اکنون حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نبوده و دو کشور علاقه‌مند به گسترش این فعالیت‌های اقتصادی هستند.

شفقت با بیان اینکه اکنون جامعه اسلامی در یک شرایط خاص قرار دارد، گفت: افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی علاوه بر تقویت روابط دو کشور دوست یعنی افغانستان و ایران، می‌تواند به ناامیدی دشمنان بینجامد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یک استان با ارزش و با ظرفیت برای افغانستان است، تصریح کرد: این خطه در یک موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته که علاوه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و اقتصادی، در غرب آن نیز استان‌هایی مثل گلستان و مازندران که از دریای خزر بهره‌مند بوده قرار گرفته‌اند.

استاندار خراسان شمالی از تمام مسئولان اقتصادی و بازرگانی اعم از؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی خواست تا اطلاعات و توانمندی‌های خود را در بخش‌های اقتصادی در اختیار تجار افغانستان قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد تا این نشست‌ها در استان تکرار و برنامه ریزی شود و تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به قراردادها و عملیاتی شده و برگزاری نمایشگاه بین دو کشور نیز در دستور کار قرار بگیرد.

شفقت با تاکید بر اینکه پیوند ایران با همسایگان خود مثل افغانستان ناگسستنی است، گفت: دو کشور علاوه بر اشتراکات فرهنگی و اجتماعی به لحاظ مذهبی نیز مسلمان بوده و پیوند ناگسستنی بین کشورهای دوست و همسایه منطقه وجود دارد.

وی اظهار داشت: این در شرایطی بوده که استکبار به دنبال رخنه در وحدت این کشورها است و توسعه و تحکیم روابط می‌تواند به توسعه و پیشرفت کشورها بینجامد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین در مورد تقاضای هیئت تجاری افغانستان برای تسهیل در صدور ویزا گفت: موضوع را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد تا روابط بین دو کشور تقویت شده و ارتباطات تجاری افزایش یابد.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت افغانستان تصریح کرد: قطعاً طولی نخواهد کشید که افغانستان مثل عراق دشمنان خود را از وطن بیرون رانده و وحدت و توسعه و پیشرفت روز افزون نصیب این کشور دوست خواهد شد.

این نشست در سالن اجتماعات اداره کل پست خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول