اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی جاده مناسب تمرین دوچرخه‌سواری ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی فاقد جاده و محل مناسب برای تمرین است.

آذربایجان غربی جاده مناسب تمرین دوچرخه‌سواری ندارد

سعید مینایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: دوچرخه‌سواری رشته هزینه‌بری است و در آذربایجان غربی تعداد ورزشکاران این رشته اندک است و در صورتی‌ که فرد مصمم و بااراده باشد می‌تواند به موفقیت دست یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد علاقه‌مند به این رشته از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه هستند، افزود: این رشته نیاز به قدرت و استقامت بیشتری دارد و از آنجایی که به سالن نیاز ندارد و در جاده انجام می‌شود که همواره ورزشکار با خطرات جاده و آلودگی هوا روبه‌رو می‌شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: بیشتر ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری تغذیه مناسب ندارند و برای همین لاغر اندام و ضعیف به نظر می‌رسند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان غربی با بیان اینکه هیئت دوچرخه‌سواری استان باشگاه و محل مناسبی برای تمرین ندارد، گفت: نبود محل تمرین مناسب، جاده و همچنین برخوردهای غیر فرهنگی مردم با ورزشکاران این رشته در حین تمرین از مشکلات اساسی هیئت دوچرخه‌سواری استان است.

مینایی با بیان اینکه استقبال از رشته دوچرخه‌سواری کم است، گفت: متاسفانه هیچ باشگاهی از طرف کارخانجات و ادارات تاکنون حمایت‌های مالی خود را از این رشته اعلام نکرده‌اند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان غربی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات هیئت مناسب است، گفت: سطح مربیگری در هیئت بالاست ولی اعتبارات مربوط به این رشته محدود است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌ها در این زمینه فعال‌اند، گفت: شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ، خوی و ارومیه بیشتر از سایر شهرستان‌ها فعالیت دارد ولی مهاباد و بوکان هم تقریبا فعال است و شهرستان ماکو هم به تازگی آمادگی خود را اعلام کرده است.

مینایی با بیان اینکه هیئت دوچرخه‌سواری استان سالن ورزشی ندارد، اظهار کرد: در زمستان که هوا سرد می‌شود فعالیت‌های هیئت محدود به بدنسازی در باشگاه‌ها و یا گرداندن غلتک در خانه‌ها می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول