اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

نخستین کارگاه پوستر فیلم برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با برگزاری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک، نخستین کارگاه پوستر فیلم در خراسان شمالی برپا شد.

نخستین کارگاه پوستر فیلم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل4- اترک در خراسان شمالی، این کارگاه برای نخستین بار در این استان و در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به اجرا درآمده که هنرجویان با روند طراحی درست پوستر فیلم آشنا شدند. 

یکی از اساتید دانشگاه در رشته گرافیک، با بیان اینکه در این کارگاه‌ها اهمیت پوستر به عنوان رسانه‌ای تصویری تبلیغ می‌شود، مهم و اثرگذار است، گفت: به دلیل وجود مباحث مشترک سینما با هنرهای تجسمی از طریق این نشست‌ها می‌توان ثمربخشی ارتباط بین هنر و سینما و نیز هنر تجسمی را نزدیک‌تر کرد.

حسین غفاری اضافه کرد:  ضمن اینکه با هر یک از این هنرها می‌توان هنر دیگر را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه لازم است جشنواره‌ها و کارگاه‌های طراحی پوستر و فیلم در کشور افزایش یابد، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا طراحان پوستر آن طور که شایسته است، درگیر پوستر فیلم شوند.

غفاری، نگاه کپی بردارانه طراحان پوستر نسبت به پوسترهای خارجی را از مشکلات این عرصه عنوان کرد و این موضوع را نتیجه کمبود چنین رویدادهای فرهنگی دانست.

این هنرمند و منتقد عرصه هنرهای تجسمی اظهار داشت: این امر به نوعی بی‌حرمتی به یک نظام فرهنگی خاص به نام سینما است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های طراحی پوستر فیلم، زمینه را برای هدایت هنرمندان در خلق آثاری با اصالت‌های ایرانی فراهم می‌کند.

بر پایه این خبر، هنرمندان حاضر در این نشست پس از تماشای فیلم پوسترهایی را طراحی کرده و سپس مورد نقد و بررسی قرار دادند.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، عکس و پوستر فیلم با حضور استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی تا 23 اسفند سال جاری در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول