اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز:

هزینه درمان یک درصد سوختگی یک میلیون تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز گفت: هزینه درمان یک درصد سوختگی در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی حدود یک میلیون تومان است.

هزینه درمان یک درصد سوختگی یک میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ مهران گلبهار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار کشوری نشان می‌دهد در سال 88 تعداد مجروحان در این مراسم 2 هزار نفر بوده که این آمار در سال 89 به 2هزار و 100 نفر رسیده است.

وی شایع‌ترین سن مجروحان را بین 15 تا 25 سالگی عنوان کرد و افزود: سال گذشته در سطح کشور پنج نفر فوتی و 18 مورد معلولیت دائم گزارش شده که خوشبختانه در استان در این زمینه تلفاتی نداشتیم.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نسبت به فرهنگ سازی در مراسم چهارشنبه آخر سال تأکید و اعلام کرد: سال گذشته در مراسم چهارشنبه سوری 14 مجروح به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز اعزام شدند.

گلبهار با بیان اینکه به ازای هر چهار مرد یک خانم دچار سوختگی ناشی از آتش بازی می‌شود، تصریح کرد: هزینه درمان یک درصد سوختگی در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی حدود یک میلیون تومان است. در کنار صدمات جسمی، شاهد بروز صدمات روحی نیز هستیم که گاه تا سال‌ها درمان ناپذیر است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز ادامه داد: دست با 40 درصد و چشم با 30 درصد شایعترین اعضای بدنی هستند که در مراسم چهارشنبه سوری دچار سوختگی می‌شوند.

وی تأکید کرد: مراسم چهارشنبه‌سوری باید موجب نزدیکی دل‌ها شود اما متأسفانه با بکارگیری مواد منفجره خطرناک از اهداف اصلی این مراسم فاصله گرفته‌ایم از این رو باید با آگاهی بخشی به مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان، این مراسم را مدیریت کنیم.

گلبهار خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته اورژانس و تمامی بخش‌های بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز در مراسم چهارشنبه آخر سال آماده باش هستند اما امیدواریم با رعایت کردن مردم تلفات ناشی از آتش‌بازی در این مراسم به حداقل برسد.

در ادامه این نشست مرضیه خان احمدی کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی اهواز با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، اظهار داشت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور برخی مسئولان ادارات و سازمان‌های مرتبط در اسفندماه سال جاری برگزار شد که متأسفانه با عدم حضور مسئولان استانداری، آموزش و پرورش استان و صدا و سیما همراه بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی ما در کنار نصب بیلبردهای آموزشی در سطح شهر و پخش برنامه‌های هشدار دهنده از سوی صدا و سیما، مشخص کردن مکانی مناسب برای برگزاری مراسم آتش بازی است تا با مستقر کردن نیروهای آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی، علاوه بر کاهش تلفات از پراکندگی برگزاری این مراسم در خیابان‌ها جلوگیری به عمل آید.

خان احمدی با بیان اینکه این پیشنهاد در حال بررسی برای سال آینده است، گفت: امیدواریم با همکاری رسانهها و اطلاع رسانی کافی و جامع، این مراسم در کنار اهداف اصلی خود یعنی افزایش الفت بین خانواده‌ها، بدون تلفات برگزار شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول