اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

شهدا به برکت وجود علما به شهادت رسیدند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: اگر علما نبودند مدال پر افتخار شهادت نصیب کسی نمی‌شد و شهدا به برکت وجود عالمان دین به فیض شهادت رسیدند.

شهدا به برکت وجود علما به شهادت رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در یادواره شهدای روحانی و طلبه استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی هنری انتظار  شهر کرمانشاه اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و سخن‌گفتن در ابعاد انسان‌های متعالی سهل و ممتنع است.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای روحانیت تا به امروز فراموش شده است، تصریح کرد: برگزاری چنین محافلی و زنده نگه‌داشتن یاد علمای شهید کمتر از شهادت نیست.

محمدی تأکید کرد: شهدای روحانیت هم شهیدپرور هستند و هم سعادت نائل‌ شدن به شهادت را نصیب خود کرده‌اند.

وی ادامه داد: جوهر قلم علمای متعهدی چون اشرفی‌ها، نجومی‌ها در مظهر الهی از خون شهدا مقرب‌تر و از نظر عیار قلم این بزرگان ارزشی بالاتر و گرانقدرتر از خون شهیدان را داراست.

امام جمعه همدان با اشاره به سختی‌های جهاد علمی عالمان دین خاطرنشان کرد: اگر علما نبودند و با تمام سختی‌ها جهاد علمی نمی‌کردند، معارف دین را در دنیا نشر نمی‌دانند و راه حق و باطل مشخص نمی‌شد و شهدا نیز به مدال پر افتخار شهادت دست پیدا نمی‌کردند.

وی گفت: علمای ما در طول تاریخ سختی‌های بسیاری در طول تاریخ کشیدند.

محمدی مکتب شهادت را مکتب عشق خواند و گفت: بنابه فرموده امام راحل شهید در آخرین لحظات نظر به وجه‌الله می‌کند چراکه آنهایی که جام شهادت نصیبشان شده در اوج هستند و این رسالت شهادت است.

امام جمعه همدان وظیفه و رسالت علما و روحانیان را در هدایت انسان‌ها بسیار سنگین برشمرد و گفت: اگر علما نبودند و جهاد علمی، عملی و تبلیغی نمی‌کردند تمام دنیا غرق در جهالت بود.

وی در پایان اظهار کرد: شهدا به برکت وجود علما به شهادت رسیدند، لذا روحانیان و طلبه‌ها وارثان خون شهدا هستند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول