اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

کشف 400 هزار مواد محترقه در روزهای پایانی سال

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 400 هزار مواد محترقه و منفجره در روزهای پایانی سال خبر داد.

کشف 400 هزار مواد محترقه در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری خود در سال جاری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار داشت: در سال جاری گفتمان جدیدی با رسانه‌های استان ایجاد کردیم که تا حد زیادی این گفتمان جدید در عملکرد پلیس موفق و رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان گزارش فعالیت‌های نیروی انتظامی در سال 90 افزود: در سال جاری نیروی انتظامی توانسته است سه درصد جرایم خشن را کاهش و 51 درصد سرقت‌ها را کاهش دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رشد جهشی کشف جرایم به واسطه اصلاح روش‌های آمارگیری است، تصریح کرد: در همین راستا جرایم راهنمایی و رانندگی نیز با اعمال قانون جدید کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در طول 11 ماه گذشته، میزان کشته‌شدگان 12 درصد کاهش یافته است.

*کشف 18 تن مواد مخدر در سال جاری

کرمی به میزان کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 18 تن مواد مخدر در طول امسال ‌کشف شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری کشف کالای قاچاق، 24 درصد افزایش یافته که ارزش ریالی آن معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به میزان پرونده های ارائه شده مربوط به فضای سایبر اشاره کرد و افزود: 104 پرونده در سال جاری مربوط به فضای مجازی بوده که مهم‌ترین آنها سرقت از عابربانک‌ها و نیز سوءاستفاده از آن بوده است که در این راستا به تازگی یک هکر حرفه‌ای در هنگام ارتکاب جرم، در حالی که 400 کارت عابربانک را آماده تخلیه کرده بود، دستگیر شد.

وی بیان داشت: فرد مجرم در طی سه روز 20 میلیون تومان را از حساب شهروندان برداشت کرده بود.

کرمی در بخشی از صحبت‌های خود سرعت عمل نیروی پلیس را عامل اصلی افزایش کشفیات جرایم به میزان 92 درصد اعلام  کرد.

*اولویت سال 91 پلیس کشف جرایم در فضای سایبری و تجهیز امکانات است

وی با اشاره به اولویت برنامه‌های پلیس در سال 91 گفت: اولویت پلیس فناوری ارتباطات و تبادل اطلاعات، گسترش فعالیت در فضای سایبری، تقویت سامانه‌های الکترونیکی، تکمیل و تجهیز پلیس و ارتقاء نظارت به صورت غیر فیزیکی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: نیروی انتظامی در سال جدید در 12 شهر ایستگاه جدید پلیس راهور و در هر شهرستان یک ایستگاه ایجاد کرده و در جهت ارتقاء امنیت نیز 12 کلانتری در نقاط حادثه‌خیز جانمایی کرده است.

وی هم‌چنین از دیگر برنامه‌های پلیس اصفهان در سال آینده را افزایش 15 گشت انتظامی برای امنیت بیشتر شهروندان ذکر کرد.

*سال گذشته 18 مورد حادثه چهارشنبه‌سوری گزارش شد

کرمی در ادامه این نشست به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پلیس همواره نگرانی از چهارشنبه آخر سال ندارد و در کنار مردم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمترین حوادث را در چهارشنبه‌سوری داشتیم، ادامه داد: 18 مورد حادثه جزئی در سال گذشته گزارش شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در روزهای پایانی سال 400 هزار مواد محترقه و منفجره قاچاق کشف شده است که در این راستا برخی فروشندگان مواد اولیه این ترقه‌ها مقصر شناخته شده و تذکراتی در این خصوص به ایشان داده شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ثبت 84 هزار تماس تلفن با مرکز 197 پلیس برای اعلام انتقاد و بیان دیدگاه‌های مردم از پلیس اشاره کرد.

کرمی در بخشی دیگر از صحبت‌های پایانی خود به تمهیدات پلیس در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: در شش نقطه ورودی اصفهان نیروهای پلیس جهت آرامش و امنیت با شعار «بهار من، آرامش و رضایت تو» به استقبال بهار می‌روند.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های عفاف در ایام نوروز به هشت ایستگاه ارتقاء می‌یابد و گشت‌های پیاده در مکان‌های خلوت سطح شهر به خصوص در روزهای پایانی عید افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول