اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل:

اردبیل صاحب گواهی ایزو در تضمین خون سالم شد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل گفت: بعد از سال‌ها پیگیری و تلاش انتقال خون استان اردبیل برای اولین بار توانست برای تضمین سلامت خون گواهی ایزو دریافت کند.

اردبیل صاحب گواهی ایزو در تضمین خون سالم شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز درگاهی عصر امروز در نشست با فعالان پایگاه انتقال خون اردبیل اظهار کرد: این گواهی که در حقیقت کنترل کیفی خون اهدا شده است از طرف شرکت بین‌المللی و جهانی اهدا شده و از این به بعد سلامت خون اردبیل که شهره کشوری داشته است، مؤلفه و برجستگی جهانی پیدا می‌کند.

وی با یادآوری این‌که این گواهی با هدف اطمینان‌بخشی و نظارت بر سیستم کنترل کیفیت مراحل خون‌گیری و انتقال خون اهدا شده است، تصریح کرد: این اقدام استاندارد بودن عملیات خون‌گیری و خون را در این پایگاه اثبات می‌کند.

درگاهی تلاش دو ساله مسئولان استانی را در اخذ این گواهی یادآور شد و خاطر نشان کرد: هر چند در دریافت این گواهی مشکلات و تنگناهای بسیاری را پشت سر گذاشتیم اما سعی شد با رفع نواقص موجود و تعیین و تهیه تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز این گواهینامه اخذ شود.

این مسئول با یادآوری این‌که این اقدام سبب شده تا ارتقای شاخص‌های کیفی را نیز در این مجموعه شاهد باشیم، اضافه کرد: شرکت ام‌آی‌اس در شهریور ماه امسال تمام تجهیزات، امکانات و داشته‌های انتقال خون استان را پایش کرده و بعد از ارزیابی نهایی نتایج را در اختیار متولیان امر قرار داده است.

وی اخذ این گواهی را بسیار سخت و تابع ضوابط بسیار پیچیده توصیف کرد و ادامه داد: این گواهی با تلاش همکاران برای پایگاه‌های انتقال خون اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر گرفته شده است.

به گزارش فارس، مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل در ادامه تضمین سلامت خون را اولین اصل و مهم‌ترین عامل در خون‌گیری و انتقال خون توصیف کرد و گفت: کسب گواهی ایزو تحت شرایط خاص و سخت یکی از توفیقات امسال پایگاه انتقال خون استان بوده است.

درگاهی گفت: سازمان‌های جهانی هر چند سال یک بار با در نظر گرفتن کیفیت خون‌گیری و انتقال آن در پایگاه‌ها گواهی مربوطه را صادر می‌کنند که ما تلاش کردیم با حفظ مقررات و موازین بهداشتی و سلامت خون‌گیری و انتقال آن این نشان را اخذ کنیم.

وی در ادامه به صدمات جبران‌ناپذیر ورود ویروس یا میکروب در حین انتقال خون به بدن بیمار و فرد خون‌گیرنده اشاره کرد و افزود: در این راستا آزمایش‌های مختلف در مراحل گوناگون در پایگاه انتقال خون استان اردبیل انجام می‌شود تا خون اهدایی و انتقال شده عاری از هرگونه میکروب و آلودگی باشد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول