اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف جیرفت خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین سال 91 با هدف ترویج فرهنگ وقف در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه جیرفت

مهدی شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین سال 91 با هدف ترویج فرهنگ وقف و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

شریف تصریح کرد: در جنوب استان کرمان چند امامزاده معروف وجود دارد که با قرار گرفتن در مناطق خوش آب و هوا، هر سال زائران بسیاری از اقصی نقاط استان و کشور را به سوی خود جذب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سال جاری با تحول‌های چشمگیر فیزیکی توسط اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در این بقاع، آسایش بیشتری برای مسافران نوروزی به ارمغان می‌آورد.

شریف با اشاره به مهم‌ترین بقاع  جنوب استان ابراز داشت: امامزاده سیدسلطان احمد در بخش مرکزی ساردوئیه در 85 کیلومتری شمال غربی جیرفت واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت گفت: زائرسرا با مساحت 600 متر دارای هشت اتاق و کتابخانه از جمله امکانات رفاهی این بقعه است.

شریف اذعان داشت: امامزاده فضل‌ابن عباس در شهرستان منوجان از دیگر بقاع مهم در جنوب استان کرمان است.

وی با بیان اینکه این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است، اظهار داشت: این بقعه در 20 کیلومتری منوجان واقع در روستای چاه حسن است که در بین اهالی منطقه به زیارت «حضرت» معروف است.

شریف افزود: این منطقه که محصور در تپه‌های ماهور و درختان کهنسال است، در طول سال پذیرای زائرانی است که برای سیاحت و زیارت به این منطقه سفر می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت تصریح کرد: مقبره امامزادگان شاه اشرف و بی‌بی مریم نیز در مرکز شهر منوجان واقع شده‌اند که به زیارتگاه بی‌بی مریم معروف هستند.

وی افزود: مقبره شاهزاده ابوالقاسم که از فرزندان امام موسی‌بن جعفر (ع) است، معروف به زیارت «بچه» در روستای سرخ قلعه واقع در 35 کیلومتری شهرستان قلعه‌گنج است.

شریف خاطرنشان کرد: یکی دیگر از امامزادگان جنوب استان کرمان امامزاده سیدعبدالله مردهک است که در جنوب شرقی شهر عنبرآباد در روستای مردهک واقع شده است.

وی ابراز داشت: این امامزاده از فرزندان امام موسی‌بن جعفر(ع) است که بسیاری از اهالی آن را به نام سلطان سیدعبدالله می‌شناسند.

شریف گفت: زیارتگاه سلطان سیدبختیار دلفارد که در 23 کیلومتری شمال غربی جیرفت، در مسیر جاده جیرفت، دلفارد در روستای باغ علی‌شیر قرار دارد از دیگر بقاع مهم جنوب استان است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول