اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سالروز اشغال بحرین توسط نیروهای نظامی سعودی

شیخ صادق الجمری: جامعه بین‌المللی در حوادث جاری در بحرین تامل ویژه کند

خبرگزاری فارس: شیخ "صادق الجمری" در آستانه اولین سالگرد اشغال بحرین توسط نظامیان سعودی خواستار توجه جامعه بین المللی به اوضاع جاری در بحرین و قتل و کشتاری شد که مردم این کشور در معرض آن قرار دارند.

شیخ صادق الجمری: جامعه بین‌المللی در حوادث جاری در بحرین تامل ویژه کند

شیخ "صادق الجمری" در گفتگو با خبرنگار امور بین الملل فارس با اشاره به اولین سالگرد اشغال بحرین به واسطه نیروهای نظامی سعودی گفت: نیروهای اشغالگر نظامی سعودی باید هرچه سریع‌تر خاک بحرین را ترک کنند و امروز (سه‌شنبه) سالروز اشغال بحرین به واسطه این نیروها به شمار می‌آید.

الجمری در ادامه افزود: من از جامعه بین المللی می‌خواهم که به شکلی جدی در اندیشه بحرین باشد و قضیه بحرین را در راس توجهات خود قرار دهد، به ویژه آنکه مردم بحرین پس از راهپیمایی 9 مارس در معرض انواع سرکوب‌ها و قتل و کشتار قرار دارد و امیدوارم به این طریق پیام ملت بحرین و روحانیون این کشور را سازمان ملل و رئیس جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا و تمام کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی رسانده باشیم.

شیخ الجمری همچنین از را سازمان ملل و شورای امنیت و اتحادیه اروپا و تمام آزادگان جهان خواست در برابر دخالت‌های روز افزون رژیم سعودی در امور داخلی بحرین ایستادگی کنند و حق مشروع ملت بحرین را به رسمیت بشناسند.

الجمری در ادامه از آل‌خلیفه خواست که به قتل عام‌های خود علیه ملت بحرین، ساکنان و صاحبان اصلی کشور پایان دهد و گفت: با توجه به برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات تاریخ بحرین انتظار می‌رود که رژیم آل‌خلیفه به خواسته‌ مردم بحرین که سرنگونی این رژیم است، عمل کنند و به اصل و زادگاه خویش بازگردند.

الجمری خطاب به آل‌خلیفه گفت که مردم بحرین شما را نمی‌خواهد، خواسته مردم بحرین سرنگونی رژیم است و در این راستا جایی برای گفتگو و مذاکره با قاتلان جنایتکار و جلادان باقی نمی‌ماند و هرگونه مذاکره بدون حضور شخصیت‌ها و رهبران بحرینی که هم اکنون در بازداشت و زندان‌های رژیم بسرمی‌برند و بدون محاکمه جنایتکاران و عاملان کشتار مردم و در راس آنها پادشاه بحرین و نخست‌وزیر و وزیر داخلی و دفاع امکان پذیر نیست.

شیخ الجمری تاکید کرد که مردم بحرین هرگونه گفتگو و مذاکره با رژیم را رد کرده و بر تعیین سرنوشت خویش به دست خود تاکید دارد و به هیچ وجه به هیچ سازش سیاسی تن نخواهد داد.

وی از آیت الله شیخ "عیسی قاسم"، رهبر شیعیان بحرین تقدیر و تشکر که مردم را به برگزاری تظاهرات 9 مارس دعوت کرد و گفت: شیخ عیسی قاسم با این اقدام روح معنوی را به کشور و اعتماد به نفس را به ملت بحرین بازگرداند و تاکید کرد که مردم بحرین این توانایی را دارند که سرنوشت خود را خود به دست گیرند و این روحانیون هستند که بر مردم حکومت می‌کنند.

الجمری افزود: این تظاهرات تاریخی ماهیت واقعی رژیم آل‌خلیفه و شیخ حمد را برای تمام جهانیان بر ملا کرد و حضور 600 هزار نفری مردم در این تظاهرات پابت کرد که برخلاف ادعای پادشاه بحرین قیام مردم این کشور، قیام یک اقلیت کوچک نیست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول