اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی:

تعزیرات با عاملان قاچاق کالا قاطعانه برخورد می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی گفت: اداره تعزیرات حکومتی در اجرای عدالت اقتصادی با عاملان هر نوع قاچاق کالا به‌ طور جدی و کاملاً قاطعانه برخورد می‌کند.

تعزیرات با عاملان قاچاق کالا قاطعانه برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن متین‌فر ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی واقع در محل سالن کنفرانس اداره‌کل تعزیرات خراسان‌رضوی اظهار کرد: اخیراً با توجه به وجود افراد سودجو در جایگاه‌های سوخت‌گیری و فروش و هم‌چنین در اختیار گذاشتن کارت‌های سوخت،‌ پرونده‌ای به نام اتهام تهیه و عرضه بنزین خلاف ضوابط برای مقابله با این پدیده ایجاد شده است.

وی فرآورده‌های نفتی را یکی از محورهای قاچاق در خراسان‌رضوی عنوان کرد و ادامه داد: با تشکیل این پرونده و رسیدگی ضابطه‌مند به این دسته از جرایم،‌ مجرمان پرونده تهیه و عرضه بنزین خلاف ضوابط در سال 1390 مقدار 2 میلیارد و 786میلیون و 470 هزار و 400 ریال جریمه نقدی برای میزان 69 هزار و 198 لیتر بنزین محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی قیمت فرآورده‌های نفتی در کشور را پایین‌تر از سایر کشورها عنوان کرد و اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت بنزین در کشور پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هنوز هم قیمیت بنزین ایران از سایر کشورها پایین‌تر است و این مطلب خود به انگیزه‌ای برای افراد سودجو و قاچاق فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان بدل شده است.

متین‌فر در ارتباط با دیگر دلایل ارتکاب به قاچاق بنزین در خراسان‌رضوی ادامه داد: طولانی‌بودن زمان اعلام نتیجه آزمایشات فرآورده‌های نفتی یکی از دلایل اصلی قاچاق بنزین در خراسان‌رضوی محسوب می‌شد که این امر به دلیل نبود آزمایشگاه مجهز در این زمینه در شهر مشهد و صرف مدت زمان طولانی تا رسیدن جواب آزمایش‌ها از تهران به مشهد اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: در حال حاضر با ایجاد یک آزمایشگاه مجهز در شهر مشهد برای آزمایش فرآورده‌های نفتی، امکان اعلام نتیجه آزمایشات فرآورده‌های نفتی از حلال‌ها، روغن‌های قابل تصفیه و هیدروکربن به صورت روزانه ممکن شده است که تا حد قابل توجهی می‌تواند از قاچاق فرآورده‌های نفتی ممانعت شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: در همین ارتباط در اقدامات اخیر یک شرکت متخلف در قاچاق فرآورده‌های نفتی که آنها را در قالب حلال‌ها و روغن‌های قابل تصفیه به کشور افغانستان صادر می‌کرد، کشف و علاوه بر 2 سال حبس، به مبلغ یک هزار و 211 میلیارد و 172 میلیون و 953 هزار و 995 ریال جزای نقدی نیز محکوم شد.

متین‌فر در ارتباط با دیگر پرونده اخیر مورد بررسی اداره‌کل تعزیرات خراسان‌رضوی عنوان کرد: در این پرونده یک نهاد عمومی غیردولتی با داشتن شاکی خصوصی به اتهام اخذ عوارض اضافی مورد رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی قرار گرفت و براساس بررسی‌های انجام شده، مسئول این نهاد غیردولتی به بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال جزای نقدی و بیش از 400 میلیون ریال در حق شاکی خصوصی محکوم شد.

وی با هشدار جدی با فرصت‌طلبان و قاچاقچیان کالا و ارز، گفت: با توجه به در پیش داشتن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال پیش ‌رو، اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی در تحقق عدالت اقتصادی با چنین جرایمی با قاطعیت کامل برخورد می‌کند و مجازات شدید و سنگینی در انتظار سودجویان است.

*قاچاق پیاز زعفران در استان با کاهش مواجه است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی پیاز زعفران را یکی از مهم‌ترین و پرتعدادترین قاچاق‌ها از استان خراسان‌رضوی عنوان و اظهار کرد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در راستای ممانعت از قاچاق پیاز زعفران از استان خراسان‌رضوی با حمایت‌ها و اقدامات استانداری خراسان‌رضوی و هدایت اداره تعزیرات حکومتی، شاهد کاهش قاچاق این نوع از کالا در سال جاری بودیم.

متین‌فر ادامه داد: در حال حاضر جابه‌جایی پیاز زعفران از استان خراسان‌رضوی به دیگر نقاط، در صورت داشتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و به شکل ضابطه‌مند انجام می‌شود.

وی در ارتباط با عمده کالاهایی که از استان خارج و یا به صورت قاچاق به استان خراسان‌رضوی وارد می‌شوند، گفت: فرآورده‌های نفتی، پیاز زعفران و دارو بیشترین آمار کالاهایی هستند که به صورت غیر قانونی از استان خارج می‌شوند و پوشاک، گوشی تلفن همراه، تجهیزات دریافت ماهواره و مشروبات الکلی نیز کالاهای قاچاق وارداتی به استان خراسان‌رضوی محسوب ‌می‌شوند.

وی با بررسی آمار 11 ماهه سال 1390 اظهار کرد: در بازه زمانی 11 ماهه سال 1390 تعداد 56 هزار و 139 پرونده به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی ارسال شده است که تاکنون به تعداد 55 هزار و 779 فقره از آنها رسیدگی شده است، که این رقم نشان‌دهنده رسیدگی به 99.95 درصد از پرونده‌های واصله به این ادار‌ه‌کل است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی افزود: در این بازه زمانی تعداد یک هزار و 687 فقره پرونده و تعداد 9 هزار و 812 فقره پرونده بهداشتی دارویی مورد رسیدگی قرار گرفته است که در آن شعب تعزیرات علاوه بر مجازات حبس، تعطیلی دائمی و موقت واحدهای صنفی، نصب پرده تخلف بر سر در واحد صنفی، متخلفان را به جزای نقدی در حدود یک هزار و 666 میلیارد و 127 میلیون و 808 هزار و 622 ریال محکوم کرده است.

متین‌فر در ارتباط با پرونده‌های مهم و اصلی که توسط تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی در 11 ماهه سال جاری مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار کرد: در چند ماهه اخیر تعداد 29 شرکت صادرکننده متخلف به دفعات مبادرت به قاچاق 99 میلیون و 784 هزار و 309 لیتر فرآورده‌های نفتی از مرزهای شرقی کشور به مقصد افغانستان کرده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و عرض و هم‌چنین با همکاری وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی کشف و با همکاری سازمان گمرک تعداد 339 فقره پرونده در خصوص قاچاق فرآورده‌های نفتی از مرزهای شرقی کشور در شعبه ویژه قاچاق اداره تعزیرات تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته ‌است.

وی هم‌چنین به رسیدگی به پرونده تهیه و عرضه کود شیمیایی بر خلاف ضوابط اشاره و اظهار کرد: این پرونده با داشتن 6 متهم توسط پلیس آگاهی خراسان‌رضوی کشف و علاوه بر الزام وارد کردن این کودها در شبکه توزیع، شرکت سازنده به جزای نقدی برابر با مبلغ یک میلیارد و 290 میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: در بازه زمانی 11 ماهه سال 1390 بیش از 100 واحد صنفی به اتهام تخلفات متعدد به طور دائم و با موقت توسط شعب ویژه تعزیرات، تعطیل و پرده تخلف بر سر در واحد‌های صنفی متخلف نصب شده است. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول