اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

کامل بودن چرخه گردشگری منوط به فعالیت همه‌جانبه تمام بخش‌های خدماتی است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم پویا بودن تمام حوزه‌های موثر در صنعت گردشگری گفت: کامل بودن چرخه این صنعت منوط به فعالیت همه‌جانبه تمام بخش‌های خدماتی است.

کامل بودن چرخه گردشگری منوط به فعالیت همه‌جانبه تمام بخش‌های خدماتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه دیدار با فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان اظهار کرد: اگر تمام بخش‌های خدماتی حوزه گردشگری کامل نباشند، زنجیره این صنعت در استان ناقص و ابتر می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به موفقیت و جایگاه ثابت و قابل قبولی در زمینه گردشگری دست یابیم، نباید تنها بر روی بخش‌های اقامتی مانند هتل‌داری تمرکز کنیم.

بیگی پایانه‌های اتوبوسرانی، راه‌آهن و فرودگاه‌ها را جزو بخش‌های مهم دخیل در جذب و رضایت گردشگر توصیف کرد و گفت: تاکسیرانی یکی از حساس‌ترین و مهمترین سازمان‌هایی است که با توجه به ارتباط مستقیم تاکسی‌داران با گردشگر، از آن انتظار بیشتری می‌رود.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی با اشاره به توسعه و نوسازی‌های اخیر مراکز اقامتی استان ضمن تقدیر از نظارت سازنده و شایسته سازمان میراث فرهنگی استان اظهار کرد: افزایش خدمات و وسعت فضای این اماکن علاوه بر صرفه اقتصادی برای صاحبانشان، برای بهبود وضعیت بخش گردشگری استان بسیار مفید و ارزشمند است.

بیگی با تاکید بر نقش توسعه اماکن اقامتی در رونق صنعت گردشگری و افزایش اشتغال، تصریح کرد: یقین داریم که گردشگری و مهمانپذیری قابلیت و ظرفیت‌های قابل توجهی در کشور هستند که هر چقدر هم به آنها پرداخته شود باز امکان رشد و توسعه بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی برای فراهم آوردن زیرساخت‌‌های گردشگری نیازمند حضور فعال و همه‌جانبه بخش خصوصی است، که این امر بیش از هر چیز به آموزش دائمی در حوزه پذیرایی از گردشگران در اماکن اقامتی نیاز دارد.

بیگی با بیان اینکه باید در آموزش از تمام روش‌ها استفاده کرد، گفت: بسیار خوب است که در کنار کلاس‌های تئوری که برای  مسئولان پذیرش و هتل‌داران و مهمانپذیرداران برگزار شده است، کلاس‌های عملی هم برگزار شود تا الگوهای تازه‌ای برای برخورد خوب و مهمانداری معرفی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برگزاری این دوره‌های عملی تنها برای اعطای مدرک نیست، بلکه باید این آموزش‌ها را در عمل ببینیم زیرا معتبرترین و بهترین ملاک ارزیابی، در حوزه عملی و اجرایی است.

بیگی همچنین عملکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری تبریز را خوب توصیف کرد و گفت: این نهادها تمام تمرکز خود را روی فراهم آوردن شرایط لازم در تمام ظرفیت‌ها جمع کرده‌اند که نشان از مسئولیت‌پذیری آنها در امر گردشگری دارد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول