اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

پرداخت 6 میلیارد ریال وام تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی همدان

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پرداخت 6 میلیارد و 896 میلیون ریال وام تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

پرداخت 6 میلیارد ریال وام تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی همدان

رضا شکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در طی یک سال اخیر بالغ بر 35 مورد اردوی درون شهری و برون شهری نظیر سفر به مشهد مقدس، تبریز و قم با مشارکت یک هزار و 969 نفر از دانشجویان برگزار شده که از این تعداد به ترتیب یک هزار و 320 مورد خانم و 649 نفر  آقا هستند.

وی همچنین افزود: برگزاری 12 مورد سخنرانی و همایش با موضوعاتی از قبیل سیاست و دیانت، روابط  دختر و پسر، سقط درمانی، جوان و احساسات از دیگر اقدامات صورت گرفته که در این برنامه‌ها نیز شاهد حضور 3 هزار و 190 دانشجو هستیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: در راستای بصیرت بخشی بیشتر به دانشجویان و آشنایی افراد با متغیرهای اجتماعی مختلف 31 کارگاه و کلاس آموزشی با موضوع جنگ نرم، مهندسی فرهنگی، ادبیات دراماتیک، آموزش قرآن و کارگاه کشوری نشریات دانشگاهی با حضور یک هزار و 871 دانشجو برگزار شده است.

وی از پخش 181 مورد فیلم با موضوع دفاع مقدس، مهدویت و آخرالزمان برای دانشجویان علوم پزشکی همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری 45 دانشجوی خانم و 14 دانشجوی آقا از این دانشگاه به المپیادهای ورزشی، کارگاه‌های سیاسی، جشنواره مطبوعات و جشنواره‌های قرآنی اعزام شده‌اند.

شکوهی اضافه کرد: طی یک سال اخیر بالغ بر 30 ویژه‌نامه و نشریه دانشجویی با عناوین مختلف مانند "گلواژه عفاف"، "انعکاس"، "توتیا"، "شهر راز" و... در سطح دانشگاه علوم پزشکی همدان چاپ و توزیع شده است.

وی با اشاره به نهضت جامع قرآن‌آموزی گفت: در راستای تحقق این مهم 300 دانشجو که شامل 180 خانم و 120 آقا می‌شوند به منظور حفظ، قرائت، مفاهیم، ترجمه و تفسیر در نهضت قرآنی شرکت کرده‌اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: پنج مورد کرسی آزاداندیشی با موضوع ولایت ‌فقیه، رسانه، حجاب، سیاسی شدن ورزش و جدایی دین از سیاست در سال جاری برگزار شده که در این برنامه نیز یک هزار و 100 نفر از دانشجویان حضور فعال داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام شده در امور دانشجویی افزود: میزان اعتبار صرف شده در سال جاری اعم از تعمیرات اساسی مکانیکی، تعمیر ابنیه، تعمیرات جزئی، تجهیزات مکانیکی و غیر مکانیکی خریداری شده در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌های دانشگاه 4 میلیارد و 466 میلیون و 22 هزار ریال برآورد شده است.

شکوهی از ایجاد سیستم اتوماسیون و اینترنتی رزرو غذا در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد و 352 میلیون ریال تجهیزات تملکی اعم از میز مطالعه فلزی، یخچال، کمد، فرش، چرخ گوشت صنعتی و غیره در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها خریداری شده است.

وی با اشاره به عملکرد صندوق رفاه دانشجویی در سال 90 گفت: 3 هزار و 479 فقره وام تحصیلی به ارزش 6 میلیارد و 896 میلیون ریال، 326 فقره وام مسکن به ارزش 591 میلیون ریال، 395 فقره وام ضروری به ارزش 132 میلیون ریال و 40 فقره ودیعه مسکن به مبلغ 955 میلیون ریال به دانشجویان علوم پزشکی همدان و در سال جاری اعطا شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به ترتیب 3 هزار و 887 فقره بیمه حوادث، 94 فقره وام بیمه، 3 هزار و 883 فقره بن کتاب و 94 فقره حق بیمه سهم دانشگاه با مبلغ 20 میلیون ریال، 43 میلیون ریال، 776 میلیون ریال و 43 میلیون ریال به دانشجویان ارائه شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول