اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز

برنامه‌های ویژه در مسجد جامع یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد مردمی کمیته استقبال از مسافران نوروزی مسجد جامع کبیر یزد گفت: مسجد جامع کبیر یزد به ‌عنوان نماد تاریخی این استان در ایام نوروز امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای مسافران نوروزی اجرا خواهد کرد.

برنامه‌های ویژه در مسجد جامع یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد نجم‌الهدی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با حمایت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، امسال برنامه‌های ویژه‌ای در شش کمیته با استفاده از 80 نیروی افتخاری در مسجد جامع کبیر یزد اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح حجاب و عفاف مسجد را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: برای اجرای این طرح هزار چادر زیبا برای بانوان و تعداد زیادی چادرهای کودکانه دوخته و بسته‌بندی شده که این چادرها در اختیار بازدید کنندگان مسجد جامع قرار می‌گیرد.

نجم‌الهدای خاطرنشان کرد: گروه‌ها و تیم‌های مختلف از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا 10 شب آماده خدمت‌رسانی به بازدید کنندگان مسجد جامع یزد هستند.

وی استقبال ویژه از کودکان با 5 هزار بسته کودکانه در سه مقطع سنی الف، ب و ج را نیز از دیگر طرح‌های ویژه فرهنگی مسجد جامع یزد برشمرد.

نجم‌الهدی هم‌چنین از راه‌اندازی ایستگاه ویژه کودکان متشکل از بخش‌های مختلف کودک و نماز، کودک و قرآن، کودک و امام زمان(عج)، کودک و حجاب و ... خبر داد.

وی افزود: نمایشگاه کتاب نیز با تدارک 10 هزار جلد کتاب منتخب در عناوین مختلف در ایام نوروز در مسجد جامع برپا می‌شود و با تخفیف ویژه در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی قرار می‌گیرد.

نجم‌الهدی هم‌چنین از اجرای طرح تکریم محراب مسجد جامع یزد خبر داد و افزود: محراب مسجد جامع یزد از آنجا که صدها سال پیش با تربت امام حسین(ع) ساخته شده است از قداست ویژه‌ای برخوردار است.

وی هم‌چنین از حضور طلاب جوان و دوره دیده در مسجد به منظور پاسخ‌گویی به سؤالات بازدید کنندگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد.

نجم‌الهدی یادآور شد: این برنامه‌ها برای نخستین بار به صورت سازماندهی شده توسط مهد قرآن جوادالائمه یزد، فرهنگسرای مهدویت، مؤسسه مبلّغان راه آینده و حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بازدید از مسجد جامع یزد علاوه بر آشنایی با یک اثر تاریخی مهم، خاطره‌ای ماندگار در ذهن مسافران نوروزی از سفر به دارالعباده یزد باقی بگذارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول