اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان یزد:

طرح آرامش بهاری از 28 اسفند در بقاع متبرکه یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه یزد خبر داد.

طرح آرامش بهاری از 28 اسفند در بقاع متبرکه یزد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام سعید رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: طرح آرامش بهاری ویژه مهمانان نوروزی است و با اجرای آن، مهمانان نوروزی در تعطیلات آخر سال در کنار امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان یزد خواهند بود.

وی با تأکید بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید باستانی نوروز را از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

رادمهر، خدمات‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه را ضروری خواند و نظارت بر خدمات بهداشتی، ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ، آماده‌سازی و تجهیز زائرسراها، آماده‌سازی فضا برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی و تأمین امنیت و آرامش مسافران را از جمله اقدامات اوقاف برای استقبال از مسافران نوروزی بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به استقبال کم‌نظیر عموم مردم از امام‌زادگان و بقاع متبرکه به ویژه در ایام نوروز، از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در کنار امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان یزد خبر داد.

رادمهر قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، اجرای مدیحه‌سرایی، سخنرانی مذهبی، قرائت زیارت آل‌یس و دعای تحویل سال، تهیه هفت‌سین قرآنی و غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا را از برنامه‌های تحویل سال نو در امام‌زادگان شاخص برشمرد.

وی بر ارتقای سطح دینی و معرفتی زائران امام‌زادگان و بقاع شاخص استان یزد تأکید کرد.

رادمهر افزود: برپایی خیمه‌های معرفت در امام‌زادگان شاخص با حضور گروهی از کارشناسان مسائل اعتقادی و احکام شرعی و مشاوران خانواده را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف در ایام نوروز بیان کرد.

طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 14 فروردین سال آینده در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان یزد اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول