اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان خبر داد

وجود 180 اثر باستانی و تاریخی در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان گفت: 180 اثر باستانی و تاریخی در شهرستان دشتستان وجود دارد.

وجود 180 اثر باستانی و تاریخی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان مهدی بسارده عصر امروز در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان ابراز داشت: شهرستان دشتستان موقعیت‌ها و فضاهای گردشگری فراوانی دارد که در ایام نوروز باید بر اساس پتانسیل بالای گردشگری شهرستان دشتستان تلاش کنیم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان عنوان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اصول جذب توریست و گردشگر است و مسئولان شهرستان دشتستان نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان اقدام کنند.

بسارده گفت: بهره‌گیری از راهکارها و توان‌های فرهنگی یکی از مسائل مهم در راستای معرفی اماکن گردشگری است و از این طریق می‌توان برای جذب گردشگر به مناطق گردشگری شهرستان استفاده کرد.

وی به نقش خطیر رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و افزود: از رسانه‌ها و نشریات محلی انتظار داریم معرفی شهرستان دشتستان و پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان را مدنظر قرار دهند و از این طریق به توسعه شهرستان دشتستان کمک کنند.

این مسئول گفت: تبلیغات یکی از اصول و راهبردهای جذب گردشگر است و باید از تمام توان تبلیغاتی و فرهنگی در این راستا بهره ببریم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان گفت: آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی گردشگری از پتانسیل‌ها مهم شهرستان در زمینه گردشگری هستند که در شهرستان دشتستان به وفور وجود دارند.

بسارده ادامه داد: بیش از 180 اثر باستانی و تاریخی در شهرستان دشتستان وجود دارد که بیش از 70مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و نشان از اهمیت تاریخی شهرستان دشتستان دارد و معرف تمدن بالای این شهرستان است.

وی با اشاره بر آنکه این شهرستان 70 درصد از بناهای تاریخی استان را در خود جای داده است یادآور شد: این شهرستان 70 درصد اماکن و بناهای باستانی استان بوشهر را به خود اختصاص داده که آثار به جا مانده از دوره هخامنشی 100 درصد و ساسانی 90 درصد آن در دشتستان واقع شده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان تصریح کرد: همچنین مناظر طبیعی و گردشگری، آبشارها و نخلستان‌های بی‌شمار و پنج روستای هدف گردشگری باعث شده که دشتستان به عنوان ورودی استان بوشهر بخش عمده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول