اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ورزش زنجان در سال جاری صورت گرفته است

کسب 978 مدال توسط ورزشکاران زنجان

خبرگزاری فارس: ورزش استان زنجان در سال جاری موفقیت‌هایی را داشته است، که کسب 978 مدال در مسابقات مختلف داخلی و خارجی از جمله آنها است.

کسب 978 مدال توسط ورزشکاران زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان با جمعیت زیر یک میلیون نفری جایگاه خوبی را در ورزش کشور دارد و به قول مسئولان ورزش استان زنجان جزو شش استان موفق کشور در ورزش محسوب می‌شود.

در نگاه نخست آمار کسب نشان‌های فراوان توسط ورزشکاران استان بسیار جلب توجه می‌کند، ولی آنچه بیشتر جالب به نظر می‌آید این است که این مدال‌ها اغلب در ورزش‌هایی کسب شده است که عموم مردم اغلب هیچ شناختی از آنها ندارند.

هر چند بی‌پولی رنج ورزش کشور است، ولی این رنج به صورت جالب توجهی در ورزش استان زنجان نمود دارد، این رنج برای ورزشکارانی که نتوانستند از مسئولان ارگان‌های پول‌دار به عنوان ریاست هیئت خود استفاده کنند، بسیار ملموس‌تر جلوه می‌کند.

 

*مدال‌های کسب شده

ورزش استان زنجان در سال جاری موفقیت‌هایی را داشته است، که کسب 978 مدال در مسابقات مختلف داخلی و خارجی از جمله آنها است.

از مجموع 978 مدال کسب شده از ابتدای سال 889 مدال از مسابقات ملی بوده است که 313 مدال آن طلا،271 مدال آن نقره و 305 مدال آن برنز بوده است.

باقیمانده مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران استان زنجان از مسابقات برون مرزی بوده است، که تعداد نشان‌های جهانی 17 مدال بوده که از این تعداد مدال سه مدال آن طلا، 11 مدال آن نقره و سه مدال آن برنز بوده است.

ورزشکاران استان زنجان از مسابقات آسیایی 14مدال برای ورزش کشور و استان خود کسب کرده‌اند که چهار مدال آن طلا، چهار مدال آن نقره و پنج مدال نیز برنز بوده است.

تعداد مدال‌های ورزشکاران استان زنجان از مسابقات بین‌المللی 58 مدال بوده است که 18 مدال آن طلا، 22 مدال آن نقره و 18 مدال نیز برنز بوده است.

 

*موفقیت‌ها

ورزش استان زنجان موفقیت‌هایی هم کسب کرده است که مقام دوم مسابقات هندبال قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان، مقام سوم نوجوانان والیبال در مسابقات قهرمانی کشور، فتح قله ماناسلو توسط تیم کوهنوردی استان زنجان، کسب مقام اول بانوان و دوم آقایان در مسابقات بین‌المللی سنگنوردی جام فجر، عضویت مهدی سهرابی در یک تیم دوچرخه سواری اروپایی از مهم‌ترین این موفقیت‌ها محسوب می‌شود.

 

*سهمیه‌های المپیک

در سال 90 ورزشکاران استان زنجان در چند رشته موفق به کسب سهمیه ورودی المپیک لندن شدند که مهدی سهرابی در رشته دوچرخه سواری، حبیب اله حیدری، فرشید خلیلی، فرزاد مهری و هاشم رستگار در فوتبال هفت نفره و اعظم خدایاری در دو میدانی معلولان این ورزشکاران بودند.

 

*ورزشکاران سازمان یافته

در استان زنجان 44 هزار 239 ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده وجود دارد که 32 هزار و 345 نفر از آنها آقایان و 11 هزار و 891 نفر هم از بانوان ورزشکار هستند.

 

*حضور 81 تیم در لیگ‌های مختلف ورزشی

81 تیم ورزشی از استان زنجان در لیگ‌های مختلف استان زنجان حضور داشتند که از این تعداد 48 تیم‌ در لیگ برتر حاضر بودند که 34 تیم آن آقایان و بقیه خانم‌ها بودند.

تعداد تیم‌های ورزشی استان زنجان در لیگ یک 23  تیم بود که 18 تیم آن مربوط به آقایان و بقیه از تیم‌های بانوان است ضمن اینکه تعداد تیم‌های حاضر در لیگ دسته 2 هفت تیم است که چهار تیم آن مربوط به بانوان و سه تیم آن مربوط به آقایان است.

تیم‌های حاضر در لیگ دسته 3، سه تیم بود که دو تیم از این تعداد مربوط به آقایان و یک تیم هم از بانوان بودند.

 

*صعودها و نزول‌ها  

برخی تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ‌های مختلف موفقیت‌هایی هم داشتند که صعود تیم جودوی آقایان به لیگ برتر، صعود تیم تیراندازی آقایان به لیگ برتر، صعود تیم بدمینتون آقایان به لیگ دسته یک، صعود تیم کاراته‌ی آقایان به لیگ برتر، صعود تیم تنیس بانوان به لیگ برتر، صعود تیم گلبال بانوان به لیگ برتر از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

 

*تعداد دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی

در سال جاری 205 نفر از ورزشکاران استان زنجان به اردوهای تیم ملی در رشته‌های مختلف دعوت شده‌اند.

 

*نتایج حضور در لیگ‌های کشوری

نتایج حضور تیم‌های مختلف استان زنجان در مسابقات کشوری کسب 23 عنوان قهرمانی، 14 عنوان نایب قهرمانی و 11 مقام سومی بوده است.

ورزشکاران استان زنجان برای عضویت در تیم‌های استانی در 344 مسابقه داخلی نیز شرکت کردند.

 

*انتقال فدراسیون بدمینتون به زنجان

اختلاف بین اهالی ورزش‌ بدمینتون با مسئولان کشوری از مشکلات ورزش استان زنجان در سال جاری بود، که بنا به گفته اهالی این ورزش از نتایج زمزمه‌های درخواست انتقال این فدراسیون به زنجان بود.

این اختلاف با نامه‌ای که در بین برخی از ورزشکاران رد و بدل شد و حکایت از برکناری محمود انصاری به دلایلی خاص از ریاست هیئت بدمینتون استان زنجان آغاز شد.

این اختلاف با عدم رای مجمع هیئت بدمینتون استان زنجان به تنها کاندیدای ریاست این هیئت که گویا فرد مورد تایید فدراسیون هم بود در سال جاری به پایان رسید.

 

*هیئت گردانی خانوادگی

مدیریت خانوادگی بر برخی از هیئت‌های ورزشی استان زنجان نکته قابل تاملی به نظر می‌رسید و مسئولان قول حل آن را داده بودند، ولی در نهایت تیم‌های خانوادگی هم به آن اضافه شد.

بدین صورت که برخی از تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف البته ورزش‌های انفرادی با حضور چند نفر از یک خانواده تشکیل می‌شوند.

 

*کشتی و بسکتبال

اما حضور دو تیم کشتی و بسکتبال در لیگ برتر در سال جاری از موفقیت‌های ورزش استان زنجان عنوان می‌شود که با مشکلات مالی خاص خود به گفته مسئولان این هیئت‌ها همراه بوده است.

حضور دو کشتی‌گیر زنجانی در اردوی تیم ملی و قهرمانی میثم نصیری را در جام تختی پس از پایان مسابقات لیگ برتر را می‌توان از نتایج حضور تیم کشتی آبفای استان زنجان در لیگ برتر اعلام کرد.

اما موضوع برای تیم بسکتبال زنجان بسیار سخت‌تر پیگیری شد چرا که آنها با حداقل امتیاز موفق به حضور مجدد در لیگ برتر بسکتبال سال 91 شدند.

 

*فوتبال

فوتبال این ورزش پرطرفدار قصه پرغصه‌ای در استان زنجان دارد، همه جلسات برگزار شده برای حل مشکل تیم شهرداری زنجان بی‌نتیجه ماند و با وجود مساعدت استاندار برای حمایت 50 درصدی از حضور تیم شهرداری در لیگ دسته دو اعضای شورای شهر زنجان با تیم‌داری مخالفت کردند.

حتی پیشنهاد انتقال تیم فوتبال شهرداری زنجان به یکی از شهرهای اطراف زنجان هم مطرح شد، که البته موافقت نشد.

تا اینکه یک روز خبر آمد که این تیم به بخش خصوصی واگذار و با تغییر نام به پرشان در مسابقات لیگ دسته دو حضور می‌یابد.

 

*عضویت اصفهانیان در هیئت رئیسه فدراسیون

اما انتخاب فریدون اصفهانیان به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون یکی از مهمترین اخبار خوش فوتبالی برای استان زنجان در سال 90 بود.

این داور و معلم بازنشسته و با اخلاق کشور که جایگاه خاصی در میان اهالی فوتبال دارد توانست بدون حاشیه در میان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جای گیرد.

این انتخاب اهالی و مجمع فدراسیون فوتبال می تواند ثمراتی را برای فوتبال استان دارد که باید منتظر چشیدن حلاوت آن باشیم.

در آخر سال نیز پذیرفته شدن استان زنجان در طرح آسیا ویژن را می‌توان از موفقیت‌های هیئت فوتبال استان زنجان اعلام کرد.

 

*برگزاری اردوهای تیم ملی در زنجان

اما مسئولان ورزش استان زنجان زمینه برگزاری اردوهایی را برای  تیم‌های ملی در مناطق مختلف استان زنجان فراهم کردند که برگزاری اردوی تیم ملی وزنه‌برداری که با رکورد گیری نیز همراه بود از جمله این اردوها بود.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری در رشته‌هایی به مانند ورزش‌های رزمی و ووشو از دیگر اقدامات مسئولان ورزش استان زنجان بوده است.

 

*زیرساخت‌های مناسب ورزشی

ورزش استان زنجان زیر ساخت‌های مناسبی برای اغلب ورزش‌ها از جمله ورزش‌های انفرادی دارد که همین موضوع زمینه برگزاری مسابقاتی به مانند مسابقات بین‌المللی سنگنوردی را در زنجان فراهم کرد.

بهره‌برداری از سالن‌های متعدد اختصاصی برای ورزش‌های مختلف با حضور مسئولان کشوری از دیگر اتفاقات ورزش استان زنجان بوده است.

استان زنجان در سال جاری میزبان 94 مسابقه کشوری و متمرکز باشگاهی داخلی، یک مسابقه بین‌المللی بوده است.

همچنین ورزش استان برای فراهم کردن زمینه حضور ورزشکاران در مسابقات مختلف ملی اقدام به اعزام 597  مورد تیم به مسابقات رشته‌های ورزشی کرده است.

ورزشکاران استان زنجان در قالب 48 هیئت ورزشی استانی فعالیت می‌کنند.

مسئولان ورزش استان زنجان در سال 90 اقدام به برگزاری 22 کلاس داوری و 45 کلاس مربیگری کرده‌اند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول