اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیم‌پور ازغدی:

اختلاس 3 هزار میلیاردی، 10 سال تئوری‌پردازی را باطل کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی 10 سال بحث نظری و تئوری‌پردازی را به باد داد.

اختلاس 3 هزار میلیاردی، 10 سال تئوری‌پردازی را باطل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری حسن رحیم‌پور ازغدی در آخرین نشست شورای اداری مازندران از مدیران به عنوان نماد حاکمیت یاد کرد و درباره نخستین حکومت علوی دنیا از طبرستان و گرگان به عنوان نخستین مناطقی یاد کرد که فرهنگ شیعه در آن پذیرفته شد.

وی از تاریخ اسلام به عنوان درخشان‌ترین عصر و زمان یاد کرد و گفت: تشیع قبل از صفویه نیز در مازندران رسمی شده بود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر این نکته که نطفه ولایت اهل بیت در شمال ایران بسته شده است، تصریح کرد: اسلام و فرهنگ اهل بیت بدون شمشیر در مازندران مورد پذیرش قرار گرفته است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه به دلیل برخی فسادهای مالی، اخلاقی و اعتقادی بسیاری از حکومت‌ها در آستانه سقوط قرار گرفتند، افزود: این نکته هشداری برای ما و شما است.

 

* برخی از کشورها قانون اساسی کشورمان را طلب کردند

وی به نشر بیداری اسلامی در کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: برخی از این کشورها قانون اساسی کشورمان را طلب کردند و می‌خواهند بدانند ایران اسلامی در طول 33 سال گذشته با چه روشی اداره شده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه این کشورها می‌خواهند بدانند آیا در کشور ما اختلاس و رفیق‌بازی هم هست و در این باره نیز می‌پرسند، ادامه داد: چیزی که مورد نظر برخی از کشورها است این است که آیا ما با عقلانیت حکومت می‌کنیم یا راه دیگری را بر می‌گزینیم.

 

* مسائل یک ملت با نظریه‌پردازی و سخنرانی حل نمی‌شود

وی با بیان نکاتی درباره گفتار و کردار مسئولان و کارگزاران یادآور شد: مسائل یک ملت با یک نظریه‌پردازی و سخنرانی حل نمی‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی ترتیب 10 سال بحث نظری و تئوری‌پردازی را داد به مشکلات کارگران کارخانه‌ نساجی مازندران که از طریق استاندار مازندران خبردار شده بود، تصریح کرد: حاکمان اسلامی باید همیشه خودشان را جای مردم بگذارند.

وی با بیان اینکه توجیهی ندارد که کارگری 18 ماه حقوق نگیرد، گفت: باید یقه مسئول و مقصر این کار را گرفت.

 

* مذهب یک پوشش و ادبیات تبلیغاتی نیست

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مذهب یک پوشش و ادبیات تبلیغاتی نیست، یادآور شد: آنچه در مذهب آمده اساس کار و تعیین‌کننده مشروعیت و غیرمشروعیت است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مردم را از صحنه خارج می‌کند، بی‌عدالتی و بی‌صداقتی مسئولان است و عاملی که موجب می‌شود مردم در صحنه بمانند، عدالت و صداقت است.

رحیم‌پور ازغدی به قول و گفتار زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: زندگی حضرت امام راحل ساده مدیریت شد.

این استاد دانشگاه که بخش دوم سخنانش را مطالبات اسلامی از مفهوم حاکمیت برای تمدن‌سازی برشمرد، گفت: اسلام‌گرایی از شرق به غرب رفته است و بی‌حجابی نیز در دوره رضاخان از ترکیه به ایران آمده است.

 

* اوباما: «من به هر طرف که نگاه می‌کنم، خمینی و خامنه‌ای می‌بینم»

وی ایرانی‌ها را به صورت ویژه تمدن‌ساز دانست و افزود: با همه دشمنی‌هایی که بر علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد اوباما از گسترش فرهنگ اسلامی در جهان در هراس است به طوری‌ که عنوان کرد: «من به هر طرف که نگاه می‌کنم، خمینی و خامنه‌ای می‌بینم».

این مقام مسئول از اسلام به عنوان یک قدرت جهانی یاد کرد و گفت: تفکر اسلامی در لبنان، سوریه، عراق و اردن و بسیاری از کشورهای دیگر نفوذ کرده است.

وی با بیان نمونه‌ای از مدیریت امام علی(ع) در دوره حکومتش گفت: امام علی(ع) یکی از قضات حکومت خود را به این دلیل در کمتر از یک روز پس از انتصابش عزل کرد که این قاضی در محضر دادگاه صدایش را بلند کرد.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: جامعه دینی منطبق بر منطق قرآن جامعه‌ای است که آسیب‌پذیر نباشد.

 

* جامعه اسلامی باید نیاز خود را برطرف کند

وی از تحریم به عنوان یکی از ابزارهای بین‌المللی برای فشار قرار دادن مسلمانان نام برد و تصریح کرد: جامعه اسلامی باید نیاز خود را برطرف کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه استقلال به معنای انزوا نیست، یادآور شد: ارتباط با همه باید با رعایت استقلال برقرار شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت دفاعی کشور اسلامی باید تقویت شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی درست و عقلانی از راه‌های رسیدن به تمدن اسلامی مستقل است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه اسلام طرفدار قوام‌العیش (قدرتمند در تامین نیازها) است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی دارای آب و خاک باشد، نباید احساس نیاز کند و براساس روایات اسلامی اگر مسلمانان با وجود داشتن آب و خاک فقیر باشند از رحمت خداوند دور هستند.

 

* هیچ نقطه‌ای از سرزمین اسلامی نباید خرابه باشد

وی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از سرزمین اسلامی نباید خرابه باشد، گفت: پس از تشکیل حکومت منجی عالم بشریت، نقطه‌ای در دنیا خرابه و ناآباد باقی نمی‌ماند.

این استاد دانشگاه با یادآوری این نکته که جامعه جز با عدالت رشد نمی‌کند به جابه‌جایی برخی از ارزش‌ها در دهه اول، دوم و سوم انقلاب اشاره کرد و افزود: خانواده‌هایی در دهه اول انقلاب داشتیم که مجموعه تفسیر المیزان را مهریه خود قرار می‌دادند و این در حالی است که برخی از این ارزش‌‌ها در دهه دوم و سوم انقلاب تغییر کرد.

 

* انتقاد از کسانی که می‌گویند ایرانی‌ها فرهنگ مالیاتی ندارند

وی تاکید کرد: اشرافی‌گری از دهه دوم و سوم انقلاب در خود حکومت دیده شد.

این مسئول با انتقاد از کسانی که می‌گویند ایرانی‌ها فرهنگ مالیاتی ندارند، تصریح کرد: تمام امور مالی حکومت باید شفاف باشد تا مردم به مانند اتاق شیشه‌ای در جریان کارهای مالی دولت قرار گیرند به جز مواردی که دشمنان نباید بدانند.

به گزارش فارس، در این جلسه هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای اداری بعد از انتخابات گزارشی از روند اجرای برگزاری انتخابات در مازندران ارائه کرد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول