اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر یادمان شلمچه خبر داد

بازدید روزانه 30 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور در شلمچه

خبرگزاری فارس: دبیر یادمان شلمچه از بازدید روزانه 30 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور در این منطقه خبر داد.

بازدید روزانه 30 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور در شلمچه

مهدی کشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: شلمچه به لحاظ برخورداری از حال و هوای دفاع مقدس و درگیر بودن با جنگ هشت ساله تحمیلی با عراق همواره میزبان کاروان‌های راهیان نور در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه عمومی شلمچه از ضلع غربی خرمشهر شروع می‌شود و تا عمق خاک عراق به پیش می‌رود، افزود: خط مرزی، این منطقه را به دو قسمت شلمچه ایران و شلمچه عراق تقسیم کرده است.

دبیر یادمان شلمچه خاطرنشان کرد:  شلمچه ایران در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته که از شمال به «حسینیه» از جنوب به ‌اروند رود، از شرق به خرمشهر و از غرب به خط مرزی ایران و عراق می‌رسد.

وی ادامه داد: در همین راستا در هنگام تحویل سال، کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور به خصوص خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر خانواده‌های عاشق مشهد شهدای شلمچه در آخرین نقطه مرزی شلمچه حضور یافتند.

کشوری بیان کرد: همچنین بیش از 110 هزار نفری با برگزاری دعای عاشورا و دعای عهد در محل یادمان شهدای شلمچه سال نو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: روزانه حدود 25 هزار تا 30 هزار نفر از کاروان‌های راهیان نور و دانش‌آموزی برای زیارت مشهد شهدای شلمچه حضور می‌یابند.

کشوری با بیان اینکه همچنین هشت زوج از شهرهای مختلف کشور عقد خود را در محل یادمان شهدای شلمچه بستند و آغاز پیوندشان را در سال نو جشن گرفتند، تصریح کرد: ساعاتی قبل از تحویل سال 24 کاروان زایران کربلای معلا در یادمان حضور و عازم کربلا شدند.

وی گفت: به منظور خدمات‌رسانی به زوار شهدای شلمچه با راه‌اندازی ایستگاه صلواتی علاوه بر توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و مواد غذایی، بسته‌های فرهنگی، کتاب و جزوه، عکس شهدا در بین زوار توزیع می‌شود.

دبیر یادمان شلمچه در پایان از خدمات‌رسانی و همکاری شبکه بهداشت، آتش‌نشانی، سازمان آب و فاضلاب، راه و ترابری، هلال احمر و دستگاه‌هایی که به طور دائم در مشهدی شهدای شلمچه مستقر شدند قدردانی کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول