اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی فومن خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی کشت توام برنج و ماهی در فومن

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی فومن از برگزاری کارگاه آموزشی کشت توام برنج و ماهی ویژه زنان تحصیل‌کرده روستایی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی کشت توام برنج و ماهی در فومن

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدرضا ابراهیم‌زاده بعد از ظهر امروز در جریان از وضعیت شالیزارهای این شهرستان اظهار داشت: با بارندگی‌هایی که صورت گرفت شالیزارهای شهرستان برای خزانه‌گیری برنج مناسب هستند.

وی، با بیان اینکه نخستین خزانه‌گیری برنج در فومن انجام شده است، افزود: نخستین خزانه برنج در سطح 200 مترمربع و برای یک هکتار زمین شالیزاری از نوع رقم هاشمی توسط یک کشاورز فومنی انجام شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه فومن دارای 13 هزار و 870 هکتار اراضی شالیزاری است، اذعان داشت: کشاورزان می‌توانند به تدریج کار خزانه‌گیری برنج را انجام دهند.

وی، به برگزاری کارگاه آموزشی کشت توام برنج و ماهی در شالیزارهای فومن اشاره کرد و بیان داشت: این کارگاه ویژه زنان تحصیل‌کرده روستایی گیلان در فومن برگزار شده است.

ابراهیم‌زاده، تشویق و ترغیب و درآمدزایی کشاورزان را از جمله اهداف برگزاری کارگاه مذکور عنوان کرد و افزود: در این کارگاه بیش از 50 نفر برای آموزش کشت توام برنج و ماهی شرکت داشتند.

وی، با تصریح بر اینکه به شرکت کنندگان گواهینامه یک روزه اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا کسانی که در این کارگاه شرکت داشتند گواهینامه یک روزه دریافت کنند.

مدیر جهادکشاورزی فومن، پرداختن به امر کشاورزی و توسعه این بخش را در افزایش تولید داخلی و پایداری درآمد کشاورز را تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول