اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

راهیان‌نور سبب بازگشت انسان به گوهر وجودی خویش می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: گاهی گرایش‌های مادی انسان را به وادی خطا گرفتار می‌کند اما یاد شهدا و زیارت قتلگاه آنان می‌تواند سبب بازگشت انسان به گوهر وجودی خویش شود.

راهیان‌نور سبب بازگشت انسان به گوهر وجودی خویش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان‌نور در سراسر کشور اظهار داشت: دفاع مقدس یک حماسه ماندگار بود که توسط ملت ایران خلق شد و تاثیراتش هیچ‌گاه به زمان و مکان خاصی محدود نبوده است.

وی افزود: حتی جوانانی هم که شاهد این دوران نبودند، این موضوع را درک می‌کنند که استقلال و عزت امروز کشور مرهون فداکاری‌های هشت ساله ملت ایران است.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت:اگر دلاوری مردان بزرگ در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نبود، ملت ما نمی‌توانست امروز بر سرنوشت خود مسلط باشد.

وی با اشاره به تاثیراتی که اردوهای راهیان‌نور در شناساندن این ارزش‌ها دارد ادامه داد: حتی برخی کسانی که در آن دوران حضور داشتند، نتوانسته‌اند آن شرایط را آن‌گونه که هست درک کنند یا اینکه برخی به دلایلی اکنون آن ارزش‌ها را به دست فراموشی سپرده‌اند، با حضور در این اردوها می‌توانند خاطرات روزهای گذشته را مرور کرده و به فضای آن دوران بروند.

حسینی گفت: گاهی گرایش‌های مادی انسان را به وادی خطا گرفتار می‌کند اما یاد شهدا و زیارت قتلگاه آنان می‌تواند سبب بازگشت انسان به گوهر وجودی خویش شود.

وی افزود: در قرآن مشاهده می‌کنیم که به حضرت موسی(ع) خطاب می‌شود که روزهای خدا را باید برای مردم یادآوری کند؛ این موضوع شامل سرزمین‌های خدایی و مقدس می‌شود و این مکان‌ها نیز باید به یاد مردم آورده شوند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: حضور انسان در سرزمین‌های نور اثرات تربیتی بسیاری نیز می‌تواند داشته باشد و انسان را به یاد مرگ و آخرت بیندازد.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول