اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اعلام کرد

فراخوان ارسال مقالات همایش پژوهش‌های قرآنی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از فراخوان ارسال مقالات همایش پژوهش‌های قرآنی در همدان خبر داد.

فراخوان ارسال مقالات همایش پژوهش‌های قرآنی در همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: فراخوان ارسال مقالات همایش پژوهش‌های قرآنی بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور، در همدان آغاز شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه بخش مقاله‌نویسی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فراخوان ارسال آثار برای شرکت در همایش پژوهش‌های قرآنی این دوره از مسابقات را منتشر کرده است، عنوان کرد: این همایش در راستای توجه به مفاهیم و ارزش‌های گرانسنگ قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که با گذشت بیش از 14 قرن از نزول آن، از تحریف مصون مانده و تمسک بدان در کنار عترت گرامی نبی مکرم اسلام (ص)، انسان را در صراط مستقیم حق، کمال و سعادت نگه می‌دارد، بر لزوم برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های قرآنی خصوصاً برای قشر جوان، تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خداوند راه تکامل و پویندگی سعادت و کمال بشر تا روز رستاخیز را در آیات قرآن بیان کرده است، گفت: مسلمانان باید با تمسک به این کتاب وحیانی، فرامینش را بر دیده نهاده و بدین گونه راه رسیدن به کمال و سعادت و قرب الهی را بپویند.

صالحی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های گسترده و فراوان محققان و مفسران در اقیانوس بی‌انتهای قرآن کریم، آن‌گونه که شایسته عظمت این کتاب الهی بوده، فعالیت نشده است، تصریح کرد: هنوز ابعاد فراوانی از این کتاب نورانی ناشناخته باقی مانده که نیازمند بذل توجه محققان و پژوهشگران این حوزه است.

وی ابراز داشت: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای رسالتی که در راستای اعتلای فرهنگ غنی قرآنی بر عهده داشته، همچون سال‌های گذشته اقدام به برگزاری بیست و نهمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کرده که بخش پژوهش‌های قرآنی آن با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در این راستا پس از تشکیل کمیته علمی، محورها و موضوعات مختلفی به تصویب رسیده است که امید است با مشارکت در این بخش گامی هرچند مختصر در زمینه اعتلای فرهنگ قرآن کریم و کشف زوایای ناپیدای آن برداشته شود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: در پایان این همایش ضمن تقدیر از مقالات برگزیده، مقالاتی که حائز امتیاز لازم شوند در مجموعه مقالاتی به همین عنوان به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول