اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو روز اول نوروز صورت گرفت

بازدید 100 هزار گردشگر از نخلستان‌های دشتستان

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش از بازدید 100 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از نخلستان‌های دشتستان در دو روز اول نوروز خبر داد.

بازدید 100 هزار گردشگر از نخلستان‌های دشتستان

احمد خرم‌روز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: در دو روز اول بهار بیش از 100 هزار مسافر نوروزی از نخلستان‌های سرسبز آبپخش دشتستان بازدید کرده‌اند.

بخشدار آبپخش خاطر نشان کرد: بخش آبپخش دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل است و به همین سبب آبپخش نگین سرسبز استان بوشهر نامیده می‌شود.

خرم‌روز با اشاره به اینکه این میزان شامل واریته‌های مختلف درخت خرما می‌شود اذعان داشت: بیشترین میزان نخیلات بخش آبپخش را نخل کبکاب شامل می‌شود و بیشترین میزان تولید خرما متعلق به این نوع نخل است.

وی میزان بازدید از نخیلات را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: میزان بازدید از نخیلات بخش آبپخش نسبت به پیش‌بینی مسئولان ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش بیشتر است و امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی این استقبال به صورت چشمگیری افزایش یابد.

این مسئول ابراز داشت: خرید محصولات کشاورزی و تولیدات خرمای نخلداران آبپخشی از مهم‌ترین برنامه‌های مهمانان نوروزی است و این امر رونق بازار خرما در بخش آبپخش را به دنبال خواهد داشت.

بخشدار آبپخش تصریح کرد: از باغداران آبپخشی انتظار داریم این فرصت را مغتنم بشمارند و با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغاتی فروش، به توسعه بازار خرما کمک کنند.

خرم‌روز بیان داشت: سال 1391 را مقام معظم رهبری به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند و با تحقق اهداف والای این شعار می‌توانیم به بهبود بازار خرمای بخش آبپخش که یکی از مهمترین خواسته‌های کشاورزان است کمک کنیم.

وی یادآور شد: باید دست به دست هم بدهیم و از تمام پتانسیل موجود برای رشد و رونق صنعت گردشگری در منطقه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول